Hoe definieer ik een webhook?

Goedemorgen,

Ik krijg het niet voor elkaar om een webhook werkend te krijgen als trigger. Als iemand mij zou kunnen helpen zou dat fijn zijn :blush:

De stappen:
Flow aangemaakt > logica > als webhook wordt ontvangen > dan zeg Testing

In de als functie heb ik Proberen als event genoteerd en Testing als tag.

Vervolgens heb ik de volgende url gedefinieerd:
https://homeycloudid.connect.athom.com/API/manager/logic/webhook/Proberen?tag=Testing

Hulp wordt gewaardeerd!

Gr. Sebastiaan

Verplaatst naar Nederlands.

Hier een kleine uitleg hoe je die webhooks kan invullen, misschien heb je daar wat aan. Let ook op hoofdletters! En het vervangen van je Homeycloudid voor je eigen cloud id natuurlijk.

Dank voor de snelle reactie! Ik heb inmiddels een webhook werkend gekregen zonder tag te gebruiken. Dus geen tag in de url en geen tag in de als functie.

Zou je me nog kunnen helpen met twee vragen?
1 als ik een tag bij de als functie toevoeg, werkt mijn webhook niet, ook niet als ik dat stuk van de url vul met de naam van de tag if met de waarde van de tag. Wat doe ik daar verkeerd?

2 wat is überhaupt de toegevoegde waarde van een tag in een webhook?

Gr. Sebastiaan

  1. Misschien toch de hoofdletters?

  2. Je kan dan verschillende tags gebruiken voor 1 event. Zoals event=presence en tag=roco of tag=danny. Met 1 event meerdere tags gebruiken kan het overzichtelijker maken als je veel events gebruikt. Als je geen tags gebruikt zul je voor ieder event een andere naam moeten kiezen omdat je anders niet kan filteren.

Wederom dank!

Ben er nu ook mee aan het stoeien en ik kan makkelijk een GET sturen en dan krijg ik ook de data binnen in Homey.
Wat kan ik ook een sensor waarde opvragen die dan weer terug wordt gestuurd met een webhook?