Google Assistent Radio hervatten na TTS

@Ronald_de_Boer Ja, dat heb ik ook net werkend gekregen.

Mijn situatie:
Google speaker staat in de keuken en vriendin vindt het fijn om daar radiostreams op af te spelen. Als Homey iets te melden heeft met een gesproken boodschap, dan wordt de radiostream onderbroken en de radiostream herstart niet uit zich zelf.

Maar omdat Homey ‘weet’ wanneer de gesproken boodschap is afgelopen en ook ‘weet’ of en - indien ja - welk radiostation er werd afgespeeld, is Homey in staat om de radiostream opnieuw te starten op de Google speaker.

Ik heb dit op de volgende manier gedaan.

  • Plaats de URL’s van je favoriete radiostations in Homey als variabelen.
    Schermafbeelding 2021-11-05 214819

  • Maak voor elk radiostation een flow zodat je de radiostreams ook via een spraakcommando kunt starten op je Google speaker. Niet noodzakelijk, wel handig.

  • Maak een variabele ‘Preset’ aan. Zodra de Google speaker (ik zeg steeds Google speaker, maar gebruik hiervoor de app Chromecast in Homey) een radiostream begint te spelen zet je in deze variabele de URL in van de radiostream. Zodra de Google speaker stopt met afspelen zet je een timer van 15 seconden. Na het aflopen van deze timer zet je deze variabele ‘Preset’ op X. Op deze manier ‘weet’ Homey of er een radiostream aan het spelen is en ook welke.

  • De timers zet je met de Chronograph app (of een andere timer app).

  • De TTS laat je verzorgen door de app Google Services. De gesproken Homey boodschap laat je via de kaart afspelen welke ook de actie ‘voltooit’. Deze dient namelijk als trigger om de radiostream opnieuw op te starten in de flow die start nadat de TTS gereed is.

Flow om een radiostation te starten:

Flows van een specifieke mededeling:

Flow nadat de TTS gereed is:

Flows om de Preset te resetten:

1 Like