Goedkoop muziek spelen via Homey

hallo.

Ik heb een vraagje.

Onze parkieten zijn overdag, als wij er niet zijn, een stuk rustiger als ze wat achtergrond muziek hebben.
Dus we zetten meestal de radio (via een Sony Home Cinema) aan overdag.

Maar als we ergens een of meerdere overnachting(en) hebben, dan willen we wel graag dat de radio 's nachts uit staat.

Tot nu toe, gebruikte ik dan een oude radio casette speler, die kan je namelijk aan en uitzetten door de voeding te schakelen.

Nu wil ik graag een meer permanente oplossing.

Hoe kan ik op een goedkope manier er voor zorgen dat ik via Homey radio kan spelen overdag.
Mijn vraag gaat dus eigenlijk puur over de hardware die ik aan kan schaffen

Een Chromecast gebruiken samen met de radio-app? Die kan je starten en stoppen. Of als je het goed doet zet je die plug nog op de tv en chromecast zodat je helemaal geen energiegebruik hebt (behalve dat van de plug)

De tv 8 uur per dag aan hebben om muziek te spelen lijkt me niet erg kosteneffecient.

Misschien gewoon een google home mini neerzetten? Daar kun je muziek op streamen en de stream ook op afstand aan- en uitzetten. Voor de rest van het jaar kun je hem dan gebruiken om Homey spraakopdrachten te geven. Win-win situatie… :stuck_out_tongue:

2 Likes

Chromecast can even be used without the radio app: just cast the stream straight to chromecast.
Advantage is that it even keeps playing when you pull the plug from homey (tested that by accident yesterday, was pleasantly surprised chromecast kept playing)

image

(Dont forget to set the volume, you dont want to give the birds a hearing loss because your kid played his music loud the last time)

I use a chromecast audio.
(It has audio-out, even an optical out (!), which feeds my class A-DAC

Ja, een chromecast lijkt me een prima idee. Daar was ik zelf ook al achter gekomen.

Maar waar sluit ik die op aan? Daar gaat het me meer om.

Een Google Home mini is in principe een “mini chromecast” en die hoef je niet nog op iets anders aan te sluiten. Zo’n ding verbruikt maar een fractie van een TV of een versterker en de speaker die erin zit is voldoende om de vogels blij te houden.
Plus, wat ik al aangaf, de rest van het jaar kun je hem gebruiken voor van alles en nog wat (weer opvragen, reminders zetten, leuke mop laten vertellen, Homey aansturen)…

Vandaag is de Google Home Mini binnen gekomen.

Werkt perfect.

Was ff zoeken naar NPO Radio 2…

Is het ook mogelijk om Spotify te streamen naar de Google Home Mini van Homey? Als ik Spotify apparaat wil toevoegen, ziet Homey geen Spotify Connect apparaat.

Vanaf je telefoon 100% zeker. Maar helaas heb ik geen ervaring om dit vanaf Homey te doen.
Anyone else?

FF zoeken op het forum. We moeten geen topics door elkaar gaan halen denk ik, word een zooitje.

Sorry…:blush:

Was gewoon een gedachte, die opkwam.
Ik heb het al gevonden, dat het (nog) niet mogelijk is vanaf Homey. (Spotify naar Google Home Mini via Homey)

Dit topic kan gesloten worden.