Geschiedenis notificaties

Hoe lang is geschiedenis van de notificaties en is dit in te stellen? het lijkt nu na een paar dagen wel klaar te zijn.

Een mooie notificatieview+filter mogelijkheid zou een mooie toevoeging zijn om ook op langere termijn meldingen te correleren/bekijken.

Any thoughs?

Gewoon simple log installeren? Maak hier dagelijks vele honderden log regels aan en werkt top :+1: (incl categorieën en prioriteit)

1 Like

Helemaal eens met Ranny.
Verder is dit ook wel een handige:

Dit doe ik d.m.v. de CallMeBot app. In Signal heb ik een zoek functie, en de berichten verdwijnen niet (of wel, als je ‘Disappearing Messages’ inschakelt, instelbaar in X dagen/weken).
Lees voor “signal” iedere app of dienst met zoek- & bewaarfunctie die je kunt gebruiken met Homey flows én die je je tijdlijn berichten toevertrouwd :blush:

Screenshot from 2023-07-09 23-43-17

1 Like

Thanks.

Begrijp dat er work around bestaan, maar simpele basis functie die een paar weken maanden logs kan bewaren en doorzoeken lijkt me toch wel handig.

Paar zaken zouden met beetje effort gewoon net wat beter worden.

Zit er niet op. Je kunt het aankaarten bij Support.
Heb je ook de standaard aanwezige (aan/uit) apparaat logs al bekeken? (Al gaan deze ook maar 10 dagen terug, maar geven vaak wel nuttige info).

Homey is wel een apparaat waarbij veel community ontwikkelaars het ‘helemaal af maken’.
Simple Sys Log is daar een voorbeeld van. Met die app heb je alles wat je zoekt, het kan zelfs via een script logkaartjes aan alle flowkaartjes toevoegen (work in progress). Maar dat had je zojuist al gelezen in het app topic van Simple Sys Log neem ik aan.

Maar je kunt natuurlijk van mening blijven zijn dat Athom dat had moeten regelen, en Homey weer uitzetten. :upside_down_face:
Geintje.
Maar als je het forum doorbladert, zie je best véél dingen die vlgs die personen ontbreken aan Homey. Maar niet iedereen vind alles even belangrijk / interessant / nodig.
Ik verwacht niet dat Athom betaalde krachten gaat zetten op een verzoek van 2 gebruikers.

Ik weet niet of dat zo eenvoudig is. Iedereen heeft andere wensen. Ik denk dat nog geen 1% van de gebruikers hier interesse in heeft (pure gok). Waarom alle homey’s hier werk aan laten spenderen en databases laten aanleggen?

Eenvoudig kun je aan/uit activiteit zien per device. De tijdlijn is voor de laatste events. Qua log heb ik zelf aangegeven hoe ik wil dat er gelogd wordt en wat er ‘geëscaleerd ‘ moet worden. Maar je kunt ook eenvoudig zeggen, log alles.

Zeker aangeven bij support als je dit graag anders ziet, maar denk dat je verbaast bent hoeveel werk er is voor athom als iedere wens in de ‘basis’ moet zitten terwijl iedereen individueel de boel zo kan configureren dat het naar zijn of haar wens is.

Maar, dit is slechts mijn idee hierbij :see_no_evil::smiling_face:

2 Likes

ben het eens met jullie dat niet alles zomaar een nieuwe feature moet worden.

Ik kom uit het Fibaro homecenter 2 eco systeem en daar vond ik een hele hoop slecht tov fibaro, maar energie consumptie (per device zien hoeveel het gebruikt in een bepaalde periode) en de logging by default wel mooi (net als design en interface).

denk dat systemen vooral bij elkaar moeten afkijken en het beste verzamelen :slight_smile:

1 Like