Flow starten op een variabel tijdstip

Ik zoek een oplossing om een flow te starten op een variabel tijdstip.

Het tijdstip waarop ik de flow wil laten starten staat als een HH:MM waarde in Logica.

Volgens mij moet het iets zijn als:

Als huidige tijd gelijk is aan Logica waarde dan start flow.

Wie heeft een suggestie?

Logica kent enkel drie opties, tekst ja/nee en nummer. Uur en minutennotatie kent logica niet en daarmee kan je dit niet gebruiken in logica.
Wat wil je precies met de flow en met name met de variabele tijd, wellicht weten we hier andere oplossingen. Ik zit dan met name te denken aan gebruik van de countdown app

Deze logica wil ik eigenlijk bij When

De logica “StartFlow” heeft een tekstuele waarde van HH:MM

De waarde “StartFlow” is variabel en veranderd dagelijks.

Met andere woorden. Ik zet een waarde HH:MM (bijv: 18:36) in Logica.

Als de tijd gelijk is aan deze waarde (in dit geval 18:36 uur) moet er een flow starten.

Dat gaat toch ook met de wekkers? Als wekker xxx afgaat dan start flow?

Daar had ik idd ook aan gedacht. Maar dan gaat de wekker elke dag op een vast tijdstip. Het tijdstip is niet te beïnvloeden met een variabel tijdstip. Vandaag om 18:36, morgen om 18:40 en overmorgen om 18:29.

Wat als de flow elke dag op een ander tijdstip moet draaien?

de countdown app heeft een kaartje:
image

Daarmee lukt het je vast :wink:

Hallo matrover,

dank voor je antwoord. Het is me toch niet helemaal duidelijk. Kun je een kleine toelichting geven?

Je kunt in homey vanaf een bepaalde tijd met een kans berekening een variabele tijd maken waarop je dan een flow of een actie laat gebeuren.

Dus bijvoorbeeld:
Het is 8:30 en je wilt tussen 8:30 en 9:00 uur bijvoorbeeld gordijnen laten openen.
Dan is de flow:
Als:
Datum en tijd: Elke 5 minuten

En:
Datum en tijd: Het is na 8:30
Logica: En met een kans van 6

Dan
Het gordijn openen

He @Wilco,

Het idee is, dat je een willekeurige zandloper (timer) laat lopen per dag en dan een flow af vuurt als die zandloper leeg is.
Flow1:
Als: de tijd is 00:00 uur
en: -
Dan: zandloper met willekeurige eindtijd (naam: Maakt niet uit, min seconden: 1, max seconden: 86.400 (seconden in een dag))

Flow 2:
Als: zandloper is leeg (naam: zelfde naam als in flow 1)
en: -
Dan: Wat je wil laten doen

1 Like

Andere optie is een nieuwe flow jou gewenste flow laten starten. En bij het starten een over x minuten p invullen. Voor x kun je namelijk ook 5-30 invullen wat random tussen de 5 en 30 minuten betekent.

1 Like