Ik gebruik de Robbshop Wall Controler 8 button (zigbee). Hiervoor heb ik de bijbehorende app geïnstalleerd en de wandzender toegevoegd. Tot zover geen probleem.
Alleen wanneer ik een simpele flow maak met:
When - Er is een knop ingedrukt Then - Stuur push bericht knop - scene naar mijn telefoon.
Of bij When - Een scene is geactiveerd group 1 - ingeschakeld.
Dan gebeurd er helemaal niks. Moet ik nog iets extra’s doen wat ik niet weet?
Ik heb al een keer een verzoek gedaan om dit ook toe te voegen bij de IKEA lampen.
Volgems mij is het alleen maar een software dingetje in de desbetreffende app
Ben er nooit meer achteraan gegaan omdat ik het achteraf gezien niet echt gebruik. Ik heb voor elk scenario wel een flow (licht scene).
Zou ik alsnog manueel willen instellen dan roeptoeter ik dat naar de Google speaker of ik pak de app.
Ja inderdaad, kun je eens laten zien hoe ze bij jou geconfigureerd zijn? Ik heb een flow gemaakt met een scene maar lijkt erop dat niets ontvangen word in homey. Is er iets van een debug mogelijkheid in homey?
Ik heb diezelfde zigbee variant, maar na binnen de scène de groep te kiezen, kan ik allen kiezen “ingeschakeld” of “uitgeschakeld”. En geen van de knoppen leidt tot enig reactie.
Ik heb dezelfde wandzender en had soortgelijke problematiek. Het toevoegen van het apparaat duurt sowieso erg lang en ik heb het idee dat daar iets verkeerd gaat.
Ik heb daarna een factory reset gedaan om hem daarna opnieuw toe te voegen waarna weer andere knoppen het niet deden. Wat mijn gevoel bevestigd dat hij een time out krijgt of iets dergelijks tijdens het toevoegen en de geslaagde knoppen toevoegt en de rest laat zitten voor wat het is.
Na 5 keer een factory reset (van de wandzender) te doen en opnieuw toevoegen deed hij het eindelijk. Afstand tot de Homey lijkt niet veel verschil te maken. Om te kijken of alle events het doen kun je het beste een flow maken, waarin het event “er is op een knop gedrukt” deze geeft vervolgens weer twee variabelen die kunt laten uitspreken door Homey.
MrFloppy. Hoe heb jij hem toegevoegd? Welke stappen heb je gevolgd?
Bij mij werkt soms button 1, na een nieuwe reset, werkt dan button 1, 2 en 3.
Opnieuw gedaan dan werkt alleen button 1 en 3. Maar nooit alle 4.