Flow eenmalig starten

Hallo allemaal,

Noob hier, vergeef me, ik leer wel snel :upside_down_face:

Hoe zorg ik ervoor dat een flow eenmalig wordt uitgevoerd? Mijn SonOff luchtvochtigheidsensor in de badkamer geeft een signaal door aan de Switchbot Push Button, zodat de centrale afzuiging in het huis wordt gestart en dus de luchtvochtigheid in de badkamer kan dalen. Echter, de flow zorgt ervoor dat het signaal keer op keer wordt doorgegeven aan de Push Button, wat onnodig is.
Hieronder een afbeelding hoe de flow nu werkt. De 15 minuten hebben helaas geen effect :sweat_smile:

Je kan nog één kaartje toevoegen die de flow uitschakelt. De flow kan dan weer ingeschakeld worden op het moment dat de luchtvochtigheid daalt onder de 70% middels een flow die de ventilator uitschakelt en dan meteen de flow weer activeert.
Je kiest overigens voor “schakel AAN of UIT”. Waarom niet alleen AAN ingeval de luchtvochtigheid hoger is dan 70%?

Na schakel aan of uit voeg je een delay in van een paar seconden en dan het kaartje flow/disable flow en kies je voor de flow die de afzuiging aan zet en weer een delay en het kaartje flow/enable flow en kies je de flow die de afzuiging uit zet.

In de flow die de afzuiging uitzet voeg je ook de delay toe en het kaartje flow/ disable flow, en kies je de flow die de afzuiging uit en weer een delay en het kaartje flow/ enable flow en kies je de flow die de afzuiging aan zet.

Wat ook kan is als je de status weet van je apparaat, dan voeg je bij EN “ apparaat is aan” of “ apparaat is uit” toe.

Het nadeel van de SwitchBot Push Button is dat je de status niet weet van het apparaat wat het bedient, in dit geval de afstandsbediening van de centrale afzuiging. Vandaar dat ik kies voor “schakel AAN of UIT”, zo zal er altijd gedrukt worden.

Bedankt voor je antwoord, ik ga eens wat proberen

Welkom op het forum

Dit topic is verplaatst naar het Nederlandse deel van het forum, graag je aandacht voor het kiezen van de juiste categorie/taal.

Wanneer je problemen hebt met de Moderatie acties neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op via een Prive bericht.