Flow "Apparaten heeft niet gerapporteerd voor "

Hi,

Misschien doe ik iets fout, maar ik kan geen tags toewijzen in de flow "Apparaten heeft niet gerapporteerd voor ". Hier zou ik 2 tags in moeten kunnen stellen, de naam van het apparaat en de tijd. Ik kan echter alleen de tijd instellen, de apparaat naam kan ik nergens selecteren. Ik heb dit nu geprobeerd in https://flow.homey.app/, https://my.homey.app/ (beide via Chrome) en de Homey App (Android).

Ik probeer met deze flow te onderzoeken welke apparaten niet meer werken. Als ik bijvoorbeeld een Google Home Mini neem, dan laat deze wel eens een fout zien (apparaat onbereikbaar), maar de andere Google apparaten werken gewoon. In dat geval wil ik de Google App herstarten omdat dit apparaat ook geen opdrachten uit flows uitvoert. Ik weet niet of deze flow (Apparaat heeft niet gereageerd) ook echt een controle van de status van het apparaat uitvoert op het moment dat de flow loopt, of uitgaat van het laatste bericht dat het apparaat werd gebruikt. Ik vermoed dit laatste. Voor de meeste z-wave apparaten is dit toch een stuk eenvoudiger. Alternatief zou wellicht zijn om te controleren of een apparaat online is obv het MAC adres (flow item voor Netgear App).
Als iemand al ervaring heeft hiermee dan hoor ik dit graag (scheelt mij weer een aantal malen testen).

Peter

Hier maar eens kijken.

Hartelijk dank Roco, maar dat verklaart nog niet waarom ik in deze “WHEN” criterium maar 1 tag kan selecteren terwijl er 2 moeten zijn. Een alternatief is er m.i. niet, deze flow card in niet beschikbaar in de “AND” criteria en het niet kunnen selecteren van het apparaat dat gecontroleerd moet worden maakt deze flow card niet echt bruikbaar.

Het apparaat dat je wil controleren kun je selecteren in de AND clausule met variabele .

Welke tags zie je wel dan?

Name moet je gebruiken. Flow wordt dan:

  • als apparaat heeft niet gerapporteerd voor 5 minuten
  • en name = ‘naam van het apparaat’
  • dan …

Top! Even verder zoeken dus. De tags van deze kaart zijn dus de naam van een apparaat of de naam van de zone (en niet de tijd). Weer iets geleerd. De tekst variabele (Google Home […]) is neem ik aan een string type die niet tussen " of ’ geplaatst moet worden?

Het 2-tje geeft aan dat er 2 tags beschikbaar zijn in de flow. In dit geval Zone en Naam.

En ja, de tekst moet niet tussen quotes.

Ik ben weer aan het testen geslagen, ik moest even wachten totdat de device weer in een fail state was. De flow werkt niet. Als ik de flow test krijg ik de volgende foutmelding:



Naar welke “non_numeric_value” verwijst deze foutmelding?

“is gelijk aan” werkt (kennelijk, want dat wist ik ook niet en staat ook nergens genoemd) alleen met numerieke waarden.

Je kunt die kaart vervangen door “is precies”, dat werkt wel zoals verwacht.

1 Like

Heb ik ook weer wat geleerd :grinning:

ikzelf gebruik ‘Bevat’

Beetje late reactie, maar beter dan een nieuw topic openen denk ik. Ik heb een Homey pro ‘23 en was naar deze functionaliteit op zoek. Maar ik kan deze flow kaarten nergens vinden. Zal wel met mijn neus kijken, maar iemand een tip waar ik deze kaarten kan vinden?