Fibaro wall plug koppelen lukt niet

hallo allen,
wie kan mij helpen? ik heb een homey met verschillende fibaro schakelaars wat goed werkt.
nu heb ik 2 fibaro wall plugs gekregen om toe te voegen aan het Z-wave netwerk, maar koppelen lukt niet. wall-plugs meermaals gereset, apparaat geprobeerd te verwijderen als z-wave apparaat, maar homey en wall plugs zien elkaar niet…
wie weet wat te doen?

Deze (<<Dit is een link, kan je op klikken) ff lezen.

mijn homey draait op versie 4.2.0
de fibaro wall plug is type F , ZW5

hallo allen,

wie kan mij helpen? ik heb een homey met verschillende fibaro schakelaars wat goed werkt.
nu heb ik 2 fibaro wandpluggen te te toe aan het Z-wave netwerk, maar t. wandpluggen meermaals gereset, apparaat en z-wave apparaat, maar homey en wall plugs zien elkaar niet…
wie weet wat te doen?

Compatibel met Bluetooth: Bluetooth 4.0
Homekit versie gekocht?

2x wall plug gekregen, niet zelf gekocht. 1 van de 2 heeft bluetooth, versie kan ik niet ontdekken.

Jij zegt type F, das de BT versie.
En daarom is het zo belangrijk om zoveel mogelijk info te geven:
" Problemen met een apparaat.
Mocht je problemen hebben met een apparaat geef dan zoveel mogelijk informatie over het betreffende apparaat. Zoiets als merk en type maar ook een weblink naar het apparaat kan erg helpen."

Het is anders allemaal gokken voor de community.

2x wall plug gekregen en wil ze koppelen,
-1x type FGBWHWPE/F-102 met wifi en BT
-1x type FGWPE/F-102 z-wave plus, geen wifi / BT
probleem met beide wall plugs. heb verder geen wall plugs in netwerk draaien. wel meerdere andere fibaro producten die goed werken.

Voor de Zwave plug kan je hier (<<Weer een link, kan je op klikken) eens kijken.

Dank, ik ga er mee aan de slag!

1 Like

Voor diegene die de (<<Weer een link, kan je op klikken) overdreven vinden:
Ik heb commentaar gehad op de links die ik gaf en die voor “newbies” niet zichtbaar/begrijpbaar zouden zijn.
/OT

:rofl:

heb je nog andere oplossingen?
ik krijg de beide wall plugs niet gekoppeld… alles opnieuw opgestart en apparaat verwijderd, maar bij opnieuw willen aanmelden zien de homey en de stekkers elkaar niet. ze blijven zoeken…

Dag Tom, Ik heb nu het zelfde probleem. Hoe heb jij dat destijds kunnen oplossen? Vast mijn dank!, Gr Wim