Fibaro smart Implant geeft geen reactie in de Homey app


Geen bijzondere instellingen zie screenshot.

Ik heb van athom zelf ditzelfde advies gekregen en inderdaad daarna werkte het.
Dus de groep van 1.1 op 1.0 zetten, opslaan en weer terug zetten naar 1.1

Ze wisten van het probleem af en werkte aan een oplossing, met de tip die ze me gegeven hebben om het werkend te krijgen kan ik in ieder geval wel ermee aan de slag

1 Like

Wat bedoelen jullie met groep 1.1 en 1. ??

In de homey app:

In de device settings, (apparaat tegeltje ingedrukt houden) tandwieltje, geavanceerde instellingen openen.
Daarna ga je naar associaties en in Group 1 verander je de waarde van 1.1 naar 1
Daarna sla je de wijzigingen op en open je opnieuw instellingen en verander je de associatie in Group 1 terug naar 1.1

De nieuwe SI werkte bij mij ook niet, precies hetzelfde beeld als hierboven beschreven. Het veranderen van groep 1 van waarde 1.1 naar 1 en weer terug naar 1.1 werkte direct. Resultaat is dat ik een pulsschakelaar (deurbel) kan indrukken waarna het alarm afgaat in de app. Dit is voldoende voor mijn case.
Ik heb wel twee minor issues:

  • bij mij gaat het alarm af op IN2, terwijl ik het gele (derde) draad naast de GND gebruik.
  • ik had gehoopt ook de spanning af te kunnen lezen van de ingang. Echter is dit misschien ook niet interessant vanwege het aansluitschema waarbij IN2 naar GND gebracht wordt.

image

Hi Allen,

Ik heb zelf een heel apart issue. Ik heb twee smart implant sensoren van Fibaro. Ik kan de statussen van de contacten uitlezen en zie deze bij mij in de Homey app ook netjes veranderen. Wanneer ik echter een flow programmeer met wanneer ingang 1 sluit of uitgang 1 sluit, doe dan X. Dan gebeurd er echter niks. Terwijl ik de status daadwerkelijk zie veranderen in de interface. Wanneer ik in homey de smart implant knop open en druk op de uitgang 1 aan knop. Dan speelt de flow direct af.

Iemand een idee?