Fibaro smart implant ansluter ej till Homey

Jag har tvÄ Fibaro smart implants och en Àldre universal sensor. Efter flytt till nytt hus fÄr jag inte igÄng en av implantsen. Jag har provat med att sÄvÀl radera enheten frÄn Homeyn som med fabriksÄterstÀllning. Efter varje radering/reset startar enheten, anslutna temperatursensorer visas men dÀrefter uppdateras inte temperaturerna. De bÄda binÀra ingÄngarna fungerar inte heller. Jag Àr vÀldigt nÀra Homeyn med implanten. Inköp av en helt ny implant ger exakt samma problem. DÀremot fungerar den andra av de bÄda ursprungliga implanten utan problem.
Tacksam för tips.

Vi ber om ursÀkt för översÀttningen av Google frÄn hollÀndska till svenska: i de andra trÄdarna finns det ocksÄ personer med problem med Fibaro Smart-implantat. Dessa kan lösas med en lösning: om du Àndrar kopplingen till grupp 1 frÄn 1.1 till 1 i de avancerade instÀllningarna, sparar den och Àndrar sedan tillbaka frÄn 1 till 1.1, verkar det smarta implantatet fungera som det ska igen. Förhoppningsvis hjÀlper det ocksÄ för dina problem.

Tank you very much for the information. Now it’s up and running after changing the parameters. That was a little hard to figure out on my own.
Anders

The credits for finding the solution go to some one else. It helped me with my trouble and as I remember the topic was in Dutch, so I figured you wouldn’t find it even if you searched for hours. :slight_smile: