Fibaro smart Implant geeft geen reactie in de Homey app

Beste,
ik heb een Fibaro Smart implant gekoppeld aan Homey,
het koppelen op zich lijkt goed gelukt te zijn aan de hand van de verbinding in de Denveloper app zichtbaar is.
alleen wil ik de smart implant gebruiken om er 2 deurcontacten op aan te sluiten (N/C).
deze heb ik aangesloten op de GND, IN1 en IN2.
deze lijken ook goed zijn werk te doen. als ik namelijk vaak achter elkaar de contacten beweeg gaat de smart implant in de koppel modus.

nu is het probleem in de Homey app er geen elke reactie zichtbaar is in van de smart implant.
als ik de Fibaro App herstart wordt de temperatuur van in de interne sensor opgehaald (deze is allen tot nu toe aan de hoge kant).

wel zie ik in de denveloper app dat er een reactie is van de smarte implant maar die komt niet zichtbaar in de app (zie de afbeeldingen)

ik zie graag jullie reactie tegemoet, zodat ik heb wel goed kan gebruiken

Heb je de parameters aangepast op de contacten die je hebt aangesloten?
Dit kan je waarschijnlijk via het menu (tandwieltje rechts-boven in je eerste afbeelding / Geavanceerde Instellingen ) (NC = Normaly Closed)

  1. Change values of parameters:
    • Connected to IN1:
    »» Normally close: change parameter 20 to 0
    »» Normally open: change parameter 20 to 1
    • Connected to IN2:
    »» Normally close: change parameter 21 to 0
    »» Normally open: change parameter 21 to 1

Beste JPe4619.

Ja deze instellingen had ik allemaal al geprobeerd
Ik had Athom ook bericht.
Deze geeft aan dat er wat problemen zijn met de Fibaro smart implant.
Dus ik denk dat ik eerst hun reactie zal moet afwachten en een eventuele update die dit zal verhelpen

1 Like

Heb je verder nog iets van Athom gehoord? Of is het puur afwachten…

Hi guys, I have same problem. I did not find this thread because it’s not in english. Behaviour of my fibaro implant is exactly as Remco describes here. More details:

Also why it is in the dutch part of the forum, so lets keep it dutch in this topic.

En laat dat dan ook de reden zijn dat hij op het Nederlandse gedeelte staat, dus laten we het Nederlands houden.

Ik heb mail contact gehad met Athom
En ze hebben om het diagnostisch rapport gevraagd van mijn homey.
Dit hebben ze door gestuurd naar hun development team die zou er mee aan de slag gaan.
Dus dat zal wel ff duren voordat we hier reactie van krijgen en ik verwacht dat er een update moet komen om het probleem op te lossen.

Mijn implant werkt nu goed. In het begin veel problemen gehad. Bleek uiteindelijk een draad breuk in twee van die dunne draadjes. Heb de draadjes nu kort gestript.

Zat bij jou de draadbreuk in de voeding draadjes of allemaal?

De draadjes van de input. Die waren het meest gebruikt bij het testen. Heb nu alle draadjes kort en voorzien van flexibel draad (gesoldeerd) en gefixeerd met een druppel thermolijm. Werkt nu al twee maanden stabiel.

Ik heb de draadjes ook korter gemaakt. Maar dit lijkt niet de oplossing.
Ik heb voor de zekerheid de smart implant los gekoppeld van Homey en gereset en daarna weer gekoppelde.
Dit op zich gaat al lastig.
Ze zeggen 3x drukken, maar het lijkt wel 30.000x drukken.
Nu is de smart implant weer gekoppelde maar niks werkt in de homey app.
Maar in de Developer app zie je wel dat er communicatie is met de smart implant door de beweeg van de magneet contacten.

Dus ik denk maar ff wachten op een reactie / oplossing van athom.
Of ik heb gewoon een slecht smart implant getroffen

Vandaag twee Implants ontvangen. Werken perfect. Heb voor de zekerheid de app een keer herstart (testversie) en de contacten een keer of 10 geschakeld. Alle contacten werken prima en komen in Homey door.

Dan ga ik voor de zekerheid een nieuwe bestellen en kijken wat hier of deze wel werkt.

ik heb hier exact hetzelfde probleem.

Vandaag binnen gekregen, gekoppeld aan homey maar wat ik ook doe ik krijg geen enkele reactie in Homey zelf.

Ik wil hem gebruiken voor aansturen van een deurbel schakelaar, op dit moment is dat een KAKU schakelaar, deze implant moet dat overnemen.

Heb er een multimeter opgezet en gemeten of die wel de uitgangen schakelt, als ik op aan/uit klik dan werkt dat wel.
Ook in homey developer zie ik die smart plug staan en daar geeft ie ook aan alles ok, maar ik kan via de ingang kabeltjes geen flows schakelen/triggeren, ook wordt er in de APP geen info gegeven behalve de interne temp die op 36 graden staat en ook verders niet wijzigt, laatste update 7 uur geleden…

Ja idd dat is het zelfde als bij mij.
Ik had voor de zekerheid een 2 de besteld maar deze deed het zelfde in homey.
En was ook slecht te koppelen.
Hierop heb ik ze allebei retour gestuurd.
Als er een keer een update komt van de fibaro app komt gaan we wel weer een poging wagen :slight_smile:

En hebben jullie dan ook de SmartImplant heel heel dicht bij Homey gehouden tijdens het includen?

Ik heb ze op een 5cm van Homey gehouden
Dit maakte geen verschil

2 Likes

Ik heb hetzelfde probleem, de deurbel werkt, maar er lijkt geen signaal door te komen via de fibaro waardoor ik geen flows in kan stellen.

Is het probleem bij jou inmiddels verholpen en zo ja, hoe heb je dat gedaan?

Mag ik vragen hoe je de ‘geavanceerde instellingen’ van de smart implant hebt geconfigureerd?

Bij mij werkt de deurbel als ik erop druk, maar zie alleen de interne temperatuur aangegeven als ik in de app kijk.

Ik heb het op redelijke afstand gedaan. Twee stuks toegevoegd zonder problemen. Voordat ik ze gekoppeld heb heb ik de testversie van de app gedownload, na koppeling droogcontact 10x geschakeld, groep 1 een paar keer van 1.1 naar 1 en terug gezet, en de app herstart. Welke gewerkt heeft weet ik niet maar alles komt goed door.

1 Like