Et annet problem er at forbruket legges til totalen â sĂ„ nĂ„ er det slik at hvis gulvvarmen, lysene og smartpluggene bruker 700W, og HAN-sensoren rapporterer 1100W (fordi jeg ikke har strĂžmmĂ„lere pĂ„ alle uttak) â sĂ„ summerer homey til 1800W i stedet for Ă„ forstĂ„ at de 700W er âunderenheterâ av HAN-mĂ„leren.
Det er litt snodig at denne ikke vises som en âgodkjentâ strĂžmmĂ„ler i Homey Energy da du har innstillingen:
Sporer hjemmets samlede energiforbruk = JA Ekskluder fra Energy = NEI
Jeg har en annen (ikke HAN) strĂžmmĂ„ler som ikke er âgodkjentâ for bruk i Homey Energy, den har da heller ikke innstillingen âSporer hjemmets samlede energiforbrukâ.
Min lĂžsning for Ă„ fĂ„ den inn i Homey Energy ble Ă„ lage en ny virtuell strĂžmmĂ„ler som Homey da tror er en ekte strĂžmmĂ„ler/ HAN-sensor og derav vises i Energy taben som en âSmartmĂ„lerâ.
Takk, det funker nesten 100%..! Jeg fĂ„r opp âekskluder fra energyâ, men ikke âhele hjemmetâ -valget.
PĂ„ energy-fanen fĂ„r jeg nĂ„ graf, og av en eller annen grunn begynte strĂžm mĂ„ling pĂ„ Easee Ă„ virke oppe pĂ„ "husetâ - det eneste som ser ut til Ă„ mangle er oppsamlet forbruk. FĂ„r du det opp under " importertâ pĂ„ huset og i Ăžvre venstre hjĂžrne pĂ„ grafen?
Tipper du mangler datafeltet âEnergy Importedâ innpĂ„ den virtuelle strĂžmmĂ„lern slik som vist her
Etter du har lagt til dette sĂ„ skal du fĂ„ valget om âSporer hjemmets samlede energiforbrukâ, og elbilladeren skal da vĂŠre inkludert i det totale strĂžmforbruket fra strĂžmmĂ„leren.
Jeg fĂ„r dessverre ikke opp kWh verdi under âNettâ eller âHjemâ da dette er en funksjon som ikke kan âjuksesâ til i Homey med en virtuelle strĂžmmĂ„ler.
StÄr litt om akkurat dette litt lengere ned i den andre trÄden