Homey Bridge og Develco Norwegian HAN (solved with Eva Måleravleser)

Hei, jeg får koblet opp HAN-måleren fra Develco, men får ingen avlesning:

Har nullstilt bridgen og nullstilt HAN-måleren flere ganger.
Tidspunktet som vises under haka er sist nullstilling.

Er de ikke kompatible? Jeg har Fjordkraft Spotpris Nord, 0 pr mnd ogf 1,99 øre påslag.
Virker Tibber, kanskje jeg skulle byttet? Eller virker Fjordkraft sin egen 4G-måler med Homey?

Hei. Ser korrekt ut, kva er det som ikkje virkar? Du har tilgjengleg brukt “Energi” (total) og noverande forbruk “Effekt”. Avkryssing som står “nei” er eg usikker kva betyr, slik er det med meg også, men fungerer fint saman med Homey pro. Ser du har negativt “-” teikn på effekt, det har ikkje eg.

Ja, jeg har negativt forbruk på mange tusen kW :joy:

Får også denne feilen:

Har du Homey Pro eller Bridge?

Jeg leverer den tilbake. Ingen hjelp å få hverken hos Homey, her på forumet eller hos Develco

Kjøpte Eva Måleravleser og den fungerer perfekt :slight_smile:

1 Like

Du spør om Tibber funker. jeg har brukt Tibber en måneds tid nå, den funker ganske bra. Men jeg kjører Homey Pro, det ser ut som om du kjører Homey Bridge? Der her jeg ingen erfaring.

I forbindelse med oppsett og å lære å benytte Homey har jeg hatt et par restart. Begge gangene sliter jeg med å få koblet opp igjen EVA sensoren. Har du opplevd dette og evt hva løste problemet?

Min Eva Måleravleser sluttet å gi målinger.

Jeg slettet og prøvde å koble på igjen, men klarte ikke å koble til. Prøvde dette flere ganger.
Så tok jeg strømmen på Homey Bridge i 15 sekunder, koblet til igjen og la til Eva. Nå kom den opp som normalt :smiley:
Men den oppdaterer seg ikke :frowning:

Svar fra Eva by Datek:

Det var merkelig, klarer du å se om Eva måleravleseren blinker blått hvert 10/15 sekund?
Dersom måleravleseren blinker blått får den data fra måler og sender videre.

:joy: Og jeg fant ut at nettverkskontakta ikke sto trykket helt inn etter nullstillinga. (Jeg tok ut kontakten og batteriet først i 15 sekunder. Så nullstilte jeg med knappen under dekselet)