Homey Bridge og Develco Norwegian HAN (solved with Eva MĂ„leravleser)

Hei, jeg fÄr koblet opp HAN-mÄleren fra Develco, men fÄr ingen avlesning:

Har nullstilt bridgen og nullstilt HAN-mÄleren flere ganger.
Tidspunktet som vises under haka er sist nullstilling.

Er de ikke kompatible? Jeg har Fjordkraft Spotpris Nord, 0 pr mnd ogf 1,99 Þre pÄslag.
Virker Tibber, kanskje jeg skulle byttet? Eller virker Fjordkraft sin egen 4G-mÄler med Homey?

Hei. Ser korrekt ut, kva er det som ikkje virkar? Du har tilgjengleg brukt “Energi” (total) og noverande forbruk “Effekt”. Avkryssing som stĂ„r “nei” er eg usikker kva betyr, slik er det med meg ogsĂ„, men fungerer fint saman med Homey pro. Ser du har negativt “-” teikn pĂ„ effekt, det har ikkje eg.

Ja, jeg har negativt forbruk pÄ mange tusen kW :joy:

FÄr ogsÄ denne feilen:

Har du Homey Pro eller Bridge?

Jeg leverer den tilbake. Ingen hjelp Ä fÄ hverken hos Homey, her pÄ forumet eller hos Develco

KjĂžpte Eva MĂ„leravleser og den fungerer perfekt :slight_smile:

1 Like

Du spÞr om Tibber funker. jeg har brukt Tibber en mÄneds tid nÄ, den funker ganske bra. Men jeg kjÞrer Homey Pro, det ser ut som om du kjÞrer Homey Bridge? Der her jeg ingen erfaring.

I forbindelse med oppsett og Ä lÊre Ä benytte Homey har jeg hatt et par restart. Begge gangene sliter jeg med Ä fÄ koblet opp igjen EVA sensoren. Har du opplevd dette og evt hva lÞste problemet?

Min Eva MÄleravleser sluttet Ä gi mÄlinger.

Jeg slettet og prÞvde Ä koble pÄ igjen, men klarte ikke Ä koble til. PrÞvde dette flere ganger.
SÄ tok jeg strÞmmen pÄ Homey Bridge i 15 sekunder, koblet til igjen og la til Eva. NÄ kom den opp som normalt :smiley:
Men den oppdaterer seg ikke :frowning:

Svar fra Eva by Datek:

Det var merkelig, klarer du Ä se om Eva mÄleravleseren blinker blÄtt hvert 10/15 sekund?
Dersom mÄleravleseren blinker blÄtt fÄr den data fra mÄler og sender videre.

:joy: Og jeg fant ut at nettverkskontakta ikke sto trykket helt inn etter nullstillinga. (Jeg tok ut kontakten og batteriet fĂžrst i 15 sekunder. SĂ„ nullstilte jeg med knappen under dekselet)