Hej,
Jag har problem med FerroAmp-appen och styrningen av mitt ESS-batteri.
I Homey har FerroAmp-appen pÄ nÄt sÀtt lÄst sig till ett Schema (Charge to 100%), det blockar alla kommandon till batteriet och jag kan inte heller avbryta schemat genom korten. I FAs portal kör jag EgenanvÀndning men har provat Manuell och Peak shaving för att see om det Àr dÀrifrÄn saker blockas, har Àven provat omstart av hela systemet.
NÄn som har en idé vad det kan vara som lÄser appen till ett schema, utan att ett schema egentligen körs? Enda schemat jag har i FAs portal Àr laddning 0300 - 0500.
1 Like
Hej
Jag upplever samma problem att Aktivt schema har lÄst sig.
SÄ hÀr har min loggning sett ut nÀr allt var frid och fröjd
Schema EHub - Energi Fastighet - Energi Batteri - Energi frÄn ElnÀt - Producerad Solenergi - BatterinivÄ
| dischargeto |
3086 |
1831 |
174 |
1281 |
29 |
| dischargeto |
3050 |
1826 |
146 |
1269 |
28 |
| chargeto |
1133 |
â309 |
469 |
1052 |
25 |
| none |
741 |
0 |
â233 |
1019 |
25 |
| dischargeto |
1279 |
397 |
â88 |
1040 |
25 |
| none |
1027 |
0 |
41 |
1012 |
25 |
Nu stÄr EnergyHub parametern Aktivt schema = chargeto
eller om man försöker anvĂ€nda âAvsluta aktuellt schemaâ frĂ„n EnergyHub sĂ„ bryts körningen och
âCharge to 100%â anges som anledning till att man ej kan fortsĂ€tta körningen.
NÄgon som har nÄgra idéer hur man löser problemet?
Hej
Jag lyckades fĂ„ lite ordning pĂ„ mitt problem, jag har lagt in den inringade âkollenâ pĂ„ alla batteriflöden, jag mĂ€rkte att det ibland kunde ta 30 sekunder för systemet att avsluta aktuellt schema och under den tiden fĂ„r inga nya kommandon dra igĂ„ng, nu stĂ„r den och vĂ€ntar i lugn och ro och till slut stĂ€nger den av aktuellt schema och jag kan starta ett nytt.
Sitter du med ett lÄst schema just nu kan du prova att skapa ett litet flöde med bara den hÀr kollen och se om du kommer ur det.