Er det noen som har prøvd Heatit Z-HAN2?

Jeg har et verksted som ligger litt unna huset og Homey-kula mi. Kunne tenkt meg å ha strømmåling der også (i huset har jeg Tibber Pulse), men trenger noe som går på z-wave siden det er eneste forbindelse jeg har til verkstedet.
Er det noen som har brukt denne med Homey?

Har ikke erfaring med den selv, men ligger under støttede enheter i appen, så vil anta den skal funke fint.

Takk! Da tenker jeg at jeg gjør et forsøk en gang i framtida. Det er ikke så mange som selger dem her i landet enda. Kanskje de kommer på Power eller Elektroimportøren etter hvert.

Når jeg ser nøyere etter så er det Z-HAN og ikke Z-HAN2 som støttes. Hva som er forskjellen aner jeg ikke, men går evt å ta kontakt med Heatit (post@heatit.com) og høre om begge funker via den driveren.

Du er klar over at dette er en HAN-avleser og avhengig av RJ-tilkobling? Grunnen til at jeg spør er på bakgrunn av at du sier det er i verkstedet og har dekning på Z-Wave. Og om du ikke har egen kWh-måler for dette, så er vel Qubino måler ett bedre alternativ?

Joda, jeg vet det. Jeg har egen måler i verkstedet :wink:
Men takk for at du følger med.

Jeg bruker nesten ikke strøm i verkstedet, jeg har ingen elektrisk oppvarming der. Det er bare lys pluss noen få maskiner som går noen få timer i året. Men allikevel kunne det være artig å følge med. Jeg har verken wifi eller Zigbee enheter der, det er bare zwave som klarer hoppet fra bolighuset (ca 80m fra vegg til vegg). Derfor må jeg ha en HAN-enhet med zwave, og dette er den første jeg har sett av det slaget.

Jeg sendte Heatit en mail. Svaret er at det ikke er support for denne på Homey enda, men at det kommer i framtida (ingen dato er oppgitt enda).

Så da blir det å vente litt med det for min del.