Hvordan fungerer elko smart produkter opp imot Homey pro?
I utgangspunktet bra de fleste tror jeg. Jeg har noen eldre dimmere som har et problem som gjÞr at de ikke kan motta kommandoer oftere enn hvert 30. sekund, ellers har ikke jeg noen problemer med dimmere og termostater. Jeg har ogsÄ et puck-rele og en puck-dimmer som fungerer fint. Men ikke alle de nye produktene er stÞttet ennÄ, og i trÄden for appen nevner noen at de sliter med forbruksmÄlingen. SÄ det kommer an pÄ hvilke produkter du skal bruke og hvordan.
Jeg har fÄtt installert 12 stk. Elko Smart ESH 316GLED dimmere, spredd utover hjemmet mitt, som danner et godt grunnlag for ZigBee-nettverket. Samt diverse dimmepiller og releer. Jeg har ikke hub fra Elko, men kjÞrer dem alle direkte mot Homey Pro. De fÄ Elko smartbryterne jeg har gÄr ogsÄ via Homey-en. Hittil, en tre ukers tid, sÄ har det fungert helt utmerket.
Jeg holder pÄ nÄ Ä legge til en del batteridrevne dingser og ser at disse hekter seg via respektive dimmere rundt om i huset. Det ser ut til Ä fungere fint og jeg er sÄ langt veldig fornÞyd med lÞsningen. Elektrikerne jeg hadde inne prÞvde alle Ä fÄ meg til Ä gÄ for Plejd. Men jeg var fast bestemt pÄ Ä gÄ for ZigBee 3.0 og en lÞsning som etterhvert stÞtter Matter.
Pass pÄ at du kjÞper kun nyeste versjon av Elko smartenhetene. Sjekk artikkenumrene. Den ene elektrikeren kom med var en eldre modell. Motivasjonen min for Ä gÄ for Elko 316GLED er at disse fortsetter Ä fungere selv om huben skulle svikte.
Hi,
Just got my ELKO ESH RS16 Super thermostat after long time waiting.
In the meantine, someone told me this doesnât update the energy (W), has anyone experienced this or other issues?
Hei. Jeg fikk 4 ELKO smart termostater installert pĂ„ hytta for Ă„ styre gulvoppvarming. Fungerer fint med Homey Pro og Flows, men jeg fĂ„r ingen informasjon ut pĂ„ âEnergiâ eller pĂ„ âArbeidssyklusâ.
Er det andre som har opplevd dette, eller vet hvordan jeg kan fÄ presentert forbruk i Homey Pro pÄ disse? Kan det vÊre at jeg har feil versjoner, eller at jeg mÄ oppdatere firmware?