Dreame Vacum Cleaner

Hej,
Köpte nyligen en Dreame X50 Ultra. Visste att det inte var sÀkert men hoppades ÀndÄ pÄ att man pÄ nÄgot sÀtt skulle kunna fÄ in den i Homey men ser dÄligt ut.
NÄgon hÀr som Àr insatt eller lyckats? Finns ju appen Xiaomi Mi Home dÀr man kan lÀgga in Dreame men dÄ krÀvs token som jag inte lyckas fÄ fram.

Hej,
Vet inte om du redan hittat Dreame Matter Cleaner | Homey men den skall enligt info ha stöd för X50. Har sjÀlv en Aqua 10 men har tyvÀrr inte hunnit testa appen Àn. Verkar tyvÀrr inte finnas nÄgot forum för appen sÄ svÄrt att se vad andra tycker om den.

Appen anvÀnder Matter och den koden finns tillgÀnglig i Dreameappen pÄ telefonen.

Hej,

Ja min Dreame fick Matter stöd för nÄgon vecka sedan, sÄ jag lyckades fÄ in den i Homey. TyvÀrr tycker jag att stödet Àr sÄdÀr, inte specielt mycket som kan styras frÄn Homey. Men det kanske inte blir bÀttre? Testade bÄde att lÀgga till via appen och direkt some matter enhet. Skillnaden Àr endast sprÄket som jag kan se det.

Har ocksÄ en Aqua 10. Nöjd sÄ lÄngt Àven om de verkar ha schabblat med dammlÄdan och hur den töms. Vad gÀller Matter sÄ verkar det som det Àr basic stöd sÄ lÄngt. Förhoppningsvis blir det bÀttre med nÀsta Firmware. Kanske finns det mer stöd i HomeAssistant, men jag har inte den uppe just nu sÄ jag kan inte testa.

En workaround Àr om du har Alexa, sÄ kan du styra den via den via Homey.

Hej,

Vi fÄr hoppas pÄ det. Jag kör endast Homey / Apple Home, försöker hÄlla det simpelt sÄ avslutar och hoppas att det blir bÀttre

DammlÄdan funkar OK pÄ X50 men dÀr har jag istÀllet problem med mopparna som den inte alltid (lite vÀl ofta) inte lyckas hÀmta/plocka upp frÄn centralen.

Vad har du för problem med dammlÄdan? Inte för att det har med Homey att göra men nyfiken.

Det jag hade hoppats med att fÄ in den i Homey var att kunna styra stÀdningen med flöden. Det stödet som finns i appen Àr tyvÀrr begrÀnsat till hur schema kan sÀttas jÀmfört med vilka möjligheter som finns i Homey. Det hade varit riktigt snyggt om man frÄn Homey kunde starta en genvÀg (Shortcuts) som skapats i appen.

DammlÄdan töms inte riktigt bra. Likaledes blir inte filtret bra rengjort. (Jag jÀmför med de andra 4 robotdammsugare jag Àgt.)

MÄnga testare har klagat pÄ detta och Dreame har kommit med en ny.

Ny lÄda