Ik heb de Crest TFA 30.3139 kunnen toevoegen aan / verbinden met Homey Pro, maar ik krijg geen data binnen. Tevens gaf de batterij status “Low” aan, terwijl het nieuwe batterijen zijn. Ook met andere nieuwe batterijen geprobeerd, maar nog steeds hetzelfde euvel. App op nieuw geinstalleerd, nog steeds hetzelfde. Wie herkent dit en/of heeft een oplossing?
@Jetze_Peijsel : Wat bedoel je trouwens met “ik heb de thermometer toe kunnen voegen in Homey”. Wordt ie dan gezien door de app? Met welk protocol dan? En loopt de berichten teller op?
Ik weet niet zeker of je op mij reageert, maar ik was niet succesvol in het toevoegen van de thermometer…
Frank
@Frank_de_Bruin : ik reageerde op @Jetze_Peijsel
Het lijkt er op dat hij verder is gekomen, hij krijgt een (verkeerde) batterijwaarde binnen.
Ja, hij wordt gezien door de App. Bij App instellingen is ie dan ook zichtbaar, maar bij “Ruwe data” geeft de App alleen maar “null” aan en bij lowbattery “true”. Onder Homey apparaat staat een groen vinkje.
Ik heb de protocoolen “Cresta/TFA” en “TFA” geselekteerd bij App-instellingen
Mmm, typisch, dan zou het een net iets ander protocol moeten zijn. Ik neem aan dat je alle andere protocollen ook al geprobeerd hebt?
Nee, alleen deze twee. Ik zal morgen eens met de protocollen stoeien.
Bedankt voor jullie reacties zover.
Continuing the discussion from Crest TFA 30.3139 verbonden met Homey pro maar geen data:
Inmiddels wat zitten “stoeien”, protocollen aan/uit gezet, één of beide. Ook andere protocollen geprobeerd. De App opnieuw geinstalleerd en een paar keer opnieuw opgestart. Ik krijg nu uiteindelijk twee entries in de lijst met beschikbare sensoren, één volgens Cresta/TFA en één volgens TFA, zie bijgevoegde foto
Verder ben ik niet onder de indruk van het bereik van deze sensor. Buiten de woning op minder dan 10 meter is er geen koppeling meer met TFA, maar nog wel met Cresta/TFA. Maar ja Cresta/TFA geeft geen waarden. Wie heeft er enig idee?
Andere temperatuursensor kopen. Soms werkt er iets gewoon niet en moet je je verlies nemen .