Wederom een BroadLink vraag…. Ik heb vele Posts gelezen over de BroadLink, maar ik krijg hem niet aan het werk…
Ik heb de nieuwe homey pro, en een BroadLink rm4 pro. Ik had eerst de BroadLink app gedownload om hem te installeren, maar toen ik daarna niets kon doen in homey las ik dat ik de oudere app moest gebruiken de BroadLink e-control app. (Wel jammer want het inleren in de nieuwe app is makkelijk en het werkt! Maar helaas kan ik er niets mee in homey (up adres is ingevuld))
In de oude app krijg ik de BroadLink niet geïnstalleerd! Wat ik ook probeer. De app lijkt niet lekker te werken, …
Klopt het dat homey alleen samenwerkt met de e-control app?
Klopt het dat homey alleen werkt middels de in homey ingeleerde afstandsbedieningen? (Dus het heeft geen zin om in de app apparaten in te leren?)
Heeft iemand toevallig een duidelijke uitleg van hoe ik het moet installeren en gebruiken als installeren gelukt is?
Mag ik vragen hoe je de broadlink RM4pro geunlocked hebt? Ik heb sinds gisteren deze broadlink, krijg helaas niks ingeleerd in homey pro early 2023 en had al gelezen dat ik de broadlink zou moeten unlocken, maar alle aangevoerde ideeën en oplossingen werken bij mij niet. Ik krijg die broadlink niet geunlocked . Iemand ideeën?
Dat zal ik dan nog eens wat aandachtiger doen. Ik had dat al gedaan maar kwam er niet echt uit. Een of ander .bin bestand gedownload maar geen idee hoe dit te verwerken. Bedankt zover.
Ja het kan een gepuzzel zijn.
De link naar Reddit bracht mij naar de volgende instructie:
Go to the properties page of your device → then click “firmware update” → in the top right click “manually update”, and insert this URL: http://124.71.130.238/RMBL4-62092-8720-BL-FC-3389.upd.bin
.
En check of de “Lock device” schakelaar uit staat in de telefoon app van Broadlink:
Haha, geen idee wat er precies gebeurd is, maar ik heb nu “spontaan” die lock schakelaar erbij staan, firmware versie 62093. Helaas moet ik nog even verder puzzelen. Schakelaar op unlock gezet maar wil in homey nog niks inleren. Mijn rc lijst blijft leeg helaas
Edit: Broadlink RM4 pro gereset (na opnieuw die link ingevoerd te hebben, nu firmware 62092), opnieuw toegevoegd aan homey pro early 2023 en nu kan ik wel de ventilators inleren . Volgende vraag, hoe kan ik nu de ventilators in homey bedienen, of gaat dat nu alleen via flows? Kan ik de ventilators op de een of andere manier apart aan homey toevoegen, zodat ik ze ook handmatig aan/uit kan zetten?
Peter, wederom super bedankt. Betreffende app heb ik al geïnstalleerd om met iets anders te experimenteren maar daar ga ik nu verder induiken ivm dit verhaal. Eens kijken of me dit gaat lukken.
Ik had al het idee om allemaal virtuele schakelaars te maken, maar wellicht dat het met deze app beter/makkelijker gaat. Wordt vervolgd
Hoi Peter, ik denk dat ik een heel eind ben. De vraag is nu, hoe ken ik een flow toe aan een bepaalde knop, ik denk dat dat jouw laatste screenshot betreft. Die snap ik nog niet helemaal
Edit: ik denk dat ik het gevonden heb. Ik moet dus flows maken waar ik die knoppen toe ken aan betreffende actie van broadlink, toch? Of is er een andere manier?