Back-up abonnement verlengen

Op de website staat hoe dat moet. Namelijk in de App en op je foto klikken. Als ik dat doe zie ik mijn lopend abonnement en dat deze afloopt over enkele dagen.

Hoe verleng ik dit (zodat ik mijn backups ook behoud)?

(Meer aan Athom gericht)

  1. Apart / jammer / niet ‘slim’ dat je geen flow kunt maken als:
    Als…
    Backup abbo afloopt over X dagen
    Dan…
    Bla

  2. Ik heb het in november voor het eerst verlengd, maar ik kon nergens vinden dat er rekening wordt gehouden met de einddatum, en dat dan het nieuwe abbo meteen daarna ingaat bijvoorbeeld.
    Je moet het dus zelf in de gaten houden. Dat kan voor 'n backup service vrij “onhandig” (rampzalig) zijn.
    Nu zijn het de kosten niet, om een paar weken of maand te overlappen, maar voor een ‘slim’ apparaat en zo vind ik dit nogal houtje touwtje…
    “Ieder nadeel heb ze voordeel”: dat het abbo niet stilzwijgend verlengd wordt vind ik dan weer top. Waar vind je dat nog.

Dat kan wel. Je kan een flow maken die op de eind datum triggert

Bijv

Je krijgt een email ruim van tevoren

3 Likes

Ja dat snap ik ook :upside_down_face:
Het gaat mij om het ‘slim’ maken. Het systeem zou bijv. moeten weten wanneer je backup abbo afloopt.

Dat er ruim van te voren een mail komt klopt ook, maar dan moet je toch e.e.a. weer handmatig gaan agenderen en zelf in de gaten houden.
Houtje touwtje.

Het gaat mij er enkel om dat het ‘slimmer’ of ‘automatischer’ kan

Verlengen als je een mail krijgt, de nieuwe termijn gaat pas in op het moment dat de oude afloopt, dus geen overlapping maar een gewone verlenging.

1 Like

Die email gevonden en gelijk de zaak verlengd! Dank voor jullie hulp!

en gelijk voor 2 jaar verlengd… dat kan namelijk ook.
Of kies voor via de App/Play store maandelijks is ook tot opzegging.
Voor jaarlijks vind ik persoonlijk zonder automatische verlenging wel zo netjes.

Dank allen voor de info, ben weer wat wijzer geworden :grimacing:

Klopt, maar hoe doe je dat als je eerst een jaarabonnement had?
Geen idee hoe je dan regelt dat het aansluit, je backups behoudt, etc…

Kijk bij je profiel.
En zet die datum de ochtend in de agenda om in de mobile app voor 8u te verlengen.

Kans van 3x356 dus ~ 0.1 % dat je te laat bent.
Ik denk dat de backups dan zelfs nog niet weg zijn en je respijt hebt vanuit Athom. Maar contact gerust support met de vraag. En vertel ons het antwoord.

Anders is die schade in ca 7 dagen hersteld en het risico herstel je door als alle backuos weg zijn op backup te klikken zodra je opnieuw verlengd hebt. Eventueel twee keer.

In het ergste geval een dag te vroeg verlengen gooi je op jaarbasis ~ 0.3% van 10 tot 12 euro weg.

Dit antwoord kost ca 1€

CORRECTIE: je kunt inderdaad niet op een bestaande pre-paid verlengen in de Mobile App. Staat me echter bij dat vorig jaar na verloopen mijn backups niet direct weg waren.

Edit 2: transfer ownership een dag voor verlopen naar een tweede acoount. Vorig jaar merkte ik op dat voor iedere backup van de nieuwe eigenaar een van de oude eigenaar verwijdert wordt. Tip: verkoop de Homey niet voor de restore op een nieuwe Homey gelukt is. Maar dat is logisch

Is dit een antwoord op mijn laatste post hierboven?
In dat geval: mis ik misschien de grap?

Toen ik het zat te typen dacht ik nog dat het wel kon vanuit de app verlengen, en dat het over de overlap (in kosten) ging. en het voorkomen van een dubbele betaling.
Dat is schijnbaar niet mogelijk.
Ooit wel een App Maand abo gehad (Pre release) en toen na het beëindigen daarna een jaar vooruit betaald. Zover ik me herinner bleven mijn backups gewoon bestaan.
Nooit meer bewust gekeken of ik een App abonnement kan kon afsluiten als je Jaar abonnement hebt lopen. schijnbaar is dat geblokkeerd.

ter info,
Vorig jaar kreeg ik na het verlopen van een maand subscription nog een waarschuwing voor de backups echt verwijdert zouden worden.

1 Like

Het verlengen van mijn Jaarabonnement (automatisch) ging mis door tekort aan saldo op mijn appleid.
Saldo aangevuld maar de verlenging gebeurde niet.
Na 3 dagen maar handmatig verlend.

Nu zie ik dat ik wel een abbo heb. Maar inmiddels zijn alle backups verdwenen en worden er nog geen nieuwe aangemaakt.

Support ticketje aangemaakt bij athom, keep you posted over de oplossing

Probleem is inmiddels opgelost.
Kwam door een bugje in de athom software wat we nog aan uitzoeken zijn.

Ik had een backup abonnement afgesloten via een gast account.
Maar een gast account mag geen backups creëren . Vandaar dat het dus leeg bleef.

Normaliter kan een gast account geen backup abonnement afsluiten. Maar in mijn geval is dat dus toch gelukt.
We (Athom &me) zijn nog aan het uizoeken waarom mij dat wel is gelukt…

1 Like