Axis camera

Is er iemand die mij kan vertellen hoe en of ik axis camera’s kan koppelen aan homey?
Can anyone told me how a can axis camera pair with homey?

Welk model?
Sommige ondersteunen ONVIF, dus misschien kun je de ONVIF-app gebruiken

Ligt er helemaal aan wat je precies wilt doen met die camera’s, zelf gebruik ik bv de app imagegrabber om foto’s naar een externe locatie te sturen middels homey (getriggered vanuit m’n NAS recording software). Tevens hebben de meeste Axis cams inderdaad ONVIF, dus dat zou ook een optie kunnen zijn.

Ben je hier verder mee gekomen? Ik zit met dezelfde vraag.

Misschien handig dan ook dezelfde vragen even te beantwoorden :stuck_out_tongue_winking_eye:
Welk model en wat wil je precies bereiken

Goed idee om even duidelijkheid te scheppen:

Ik heb de Axis M3205 LVE camera. Heb een ONVIF user aangemaakt (vooralsnog Operator(?)). Hiermee kan ik de camera nu benaderen vanuit de Homey (met ONVIF app) en statisch beeld binnenhalen.

Probleem: De Motion Detection werkt prima op de camera zelf, maar de Homey ziet deze niet; als ik dit in een Flow verwerk wordt er niet op gereageerd. Moet ik dit op de een of andere manier nog instellen/vrijgeven op de camera voor de Onvif user?

Aanvullende vraag: heb ook een Axis Bullet LE die helaas geen ONVIF kent. Heeft iemand hier een oplossing voor, om te koppelen aan de Homey?