Athom's keuze v Mobile App en verwijderen vd Desktop Interface/WEB UI in Homey v2.0.0 [NL]

Beetje mazzel leveren ze een goede Mobile App voor op de telefoon :thinking:

Maar vertel eens serieus welk probleem het oplost?

je kunt het hele artikel ^H Atmos met Athom Herschrijven en alleen het HD Scherm (Zo te zien aan de muur) en de Quad Core moet ik schrappen…

Helaas voor wie nieuwsgierig werd, niets over een Web interface, niets over een koppeling met Homey.

nu pre-orderen en belofte belofte uiterlijk over bijna een half jaar levering??
Of heb ik iets in dat artikel gemist?

@FLooDnl kun je aangeven welk echt argument een oplossing is voor de huidige Homey gebruikers die graag een Desktop interface willen?

1 Like

Is logisch app is gelijk aan google home en die hebben ook geen web ui

Mag ik die oproep van harte ondersteunen? Net een update uitgevoerd en de app is beslist beter en sneller dan de vorige. Maar ik wil nu eenmaal geen smartphone in koelkast formaat en dan is het wel behelpen op de iphone🙄

Desnoods op de iPad… dat zou toch al een hele verbetering zijn.

1 Like

De app is ook beschikbaar voor iPad, alleen niet dedicated ontwikkeld hiervoor.

Ik heb dit topic met veel interesse gelezen en kan veel dingen positief en negatief goed snappen. Voor mij zijn het de volgende punten:

Positief: De interface van de app ziet er super goed uit ondanks dat ik nog wel wat dingen mis. De app is snel en uiteraard is het makkelijk om ook flows etc. te maken, wat ook in de preview app al kon, maar dat zag er toch een stuk minder uit. Ook het overzicht op de home van alle leden dat ze wel/niet thuis zijn vind ik positief.

Negatief: het maken en onderhouden van de flows is op een mobiel toch een lastig iets, omdat je steeds moet swipen tussen de gedeeltjes als en dan en dat is niet echt overzichtelijk. Je maakt er dan ook snel fouten in. Daarbij switch je niet snel even naar een andere flow om te kijken wat je daar ook al weer gedaan had. Verder mis ik (maar kan het mis hebben en nog niet kunnen vinden) is de opties of en anders die normaal beschikbaar waren in de midden en rechtse kolom. Moet je dat op een andere manier doen?

Het meeste wat ik negatief vind (en heeft niks met de webinterface te maken) is dat ik grote hoop had dat presence na de upgrade goed zou werken, maar helaas is dit op mijn Android toestellen nog steeds niet zo en moet ik dit nog steeds met een andere app/flow realiseren. Daarom begrijp ik sommmige opmerkingen wel dat het meer lijkt alsof het ‘schilletje’ belangrijker is dan het oplossen van belangrijke zaken als presence, betere zwave etc. etc.

Wat ik nog wel ‘mooi’ zou vinden is dat ik bij de poppetjes in het hoofdscherm een foto zou kunnen plaatsen of een naam zou kunnen zetten, want nu weet ik niet wie wie is, behalve dat ik zelf de meeste linkse ben.

Hopelijk gaan ze nog veel verbeteren en zijn we met z’n allen binnen afzienbare tijd helemaal om en zijn we blij met de weg die ze nu zijn ingegaan.

1 Like

Dit?

1 Like

Ja precies dat :slight_smile: Ik heb nog even gezocht en zie dat je dat op elk device zelf moet doen en niet in 1 keer als beheerder kunt doen, maar ik ben verder. Dank!

open app
klik op meer
klik op foto boven je naam
klik op beheer account
en voeg daar je foto toe

1 Like

@seiko, dank je wel. Gevonden! Eigenlijk dus in je profiel op de athom website :wink:

voor presence en Android toestellen kijk eens naar de app tasker. Gebruik het hier op 2 Android toestellen en werkt perfect.
Ja het is een omweg maar je vergeet de frustaties van het niet werken in de app zelf.
Tasker kan je op de achtergrond laten mee draaien en je kan het automatisch laten starten als je je telefoon opnieuw opstart.
Het is 1 x per telefoon instellen en nooit meer naar om kijken

1 Like

Ik waag de stap naar V2.0 niet voordat er een backup optie ingebouwd zit en een web flow editor aanwezig is. Verder zie ik toch ook nog vervelende bugs voorbij komen. Op V1.5.3 werkt bij mij nu alles 100% dus waarom zou ik switchen naar V2. Ik zie de meerwaarde niet.

5 Likes

Na dit allemaal te hebben gelezen blijf ik voorlopig op de ‘oude’ versie draaien en ga ik niet overstappen naar Homey v2.0.

Ik heb ongeveer 140 flows en een vrij complexe domotica omgeving wat veel zaken in mijn huis regelt. Ik zie het niet zitten om mijn flows te bewerken op een smartphone scherm. Een web interface met een degelijk en overzichtelijke flow editor is een zware must-have imho.

3 Likes

Ben het helemaal met je eens. Ik zie nauwelijks toegevoegde waarde bij 2.0. Sterker nog: ik zie eerder afgenomen waarde (geen webinterface, afhankelijk van internet, kabouterinterface). De prioriteitenvolgorde moet mijns inziens zijn: Functionaliteit, stabiliteit en gebruikersvriendelijkheid. Nu lijkt alles gericht te zijn op een sexy app. Heel mooi allemaal maar dit zou slechts een leuke “extra” mogen zijn. Ik hoop dat deze “gedachtefouten” snel verholpen zullen worden. Tot dan blijf ik ook op 1.5.13.

5 Likes

Hoe gebruik je dat binnen Tasker en hoe koppel je dit met de homey app? Heb even zitten prutsen in Tasker maar krijg het (nog) niet voor elkaar. Zou je wat screendumps kunnen posten

ligt er aan, ikzelf heb geen tablet en moet nu alles op een klein scherm van mijn telefoon doen.
Ik vind het werken met de mac app echt fantastisch, nu moet ik het op een klein scherm doen of speciaal een tablet aanschaffen!

Je moet natuurlijk niks. je hoeft niet perse een tablet te kopen. voor mac zijn er ook android emulators waar je de homey app in kunt installeren. en dan als nog op je pc de app gebruiken op een groot scherm.

Eh jawel, je MOET nu iets anders verzinnen. Geen andere keus daarin helaas.

1 Like

Naar mijn idee heb je 3 keuzes. 1. Een tablet of android emulator gebruiken 2. Accepteren dat het zo is omdat je er toch niks aan kunt doen dat de homey web interface weg is, en genieten van de nieuwe app 3. Homey de deur uit doen. Ik zou kiezen voor optie 2 dat geeft de minste problemen en je krijgt er zo veel moois voor terug :grin: :wink:

Ik ga voor optie 4 en blijf op 1.5.3.

4 Likes

uiteindelijk zal je een keer over moeten omdat je homey dan zo ver achter loopt op updates, dat apps niet meer goed werken. Hier door gaat homey ook slechter werken en zit er niks anders op dan updaten.