Aqara wireless double wall switch

You need to use “een scene is geactiveerd” and select what scene in the “when” from a flow.

1 Like

Can you explain where I can find the “Een scène is geactiveerd”? I can not find it.

This is a choice after you have chosen the device in the first column of a flow.
image

Thank you very much! That did the truc! Now I can finale use this perfect double switch!

1 Like

Ik heb ook een schakelaar als deze. Super blij mee! Werkt fijn met slimme lampen. Vooral handig als moeders weer eens de plantjes water komt geven… Haha… Alleen nu heb ik nog een paar besteld en die zijn net iets anders “nieuw model” zegt de verkoper! De lampjes zitten hier op de knoppen ipv onderop… Alleen je raadt 't al… Krijg hem in de Homey niet aan de praat :frowning: iemand een tip?

€ 13,01 35%OFF | Nieuwste Originele Aqara Draadloze Schakelaar D1 Beweegbare Smart Licht Afstandsbediening Zigbee Draadloze Schakelaar Voor Mijia Mi Thuis App

De Aqara D1 serie?

Die wordt nu wel ondersteunt in de app voor Homey v5. Maar ik kan deze helaas, ivm een beperking in Homey’s App Store, niet meer uitbrengen op v4.2

1 Like

Kan ik zo over op V5?

Edit : lees net beta… Al een idee wanneer V5 Wordt uitgebracht?

Nobody knows except Athom :slight_smile:
Edit: Switched to English

1 Like

Does anybody know? I’ve got the switch from early December, waiting on the update of the app. Thanks!

Ik heb de D1 (WXKG07LM D1). En draai sinds paar uur op v 5.0, maar ik krijg de schakelaar helaas niet aangemeld.

Ik heb de versie met de blauwe ledjes onderin (midden) en moet 10 sec wachten totdat de leds knipperen. Heb (voor de zekerheid) de andere mogelijkheden (lees: beschikbare schakelaars) voor de zekerheid ook geprobeerd maar helaas, zonder resultaat. Ook iedere seconde ebem indrukken tijdens aanmelden biedt helaas geen soelaas.

Zijn er misschien tips wat ik kan doen om de schakelaar aangemeld te krijgen?

Alvast dank voor de tips.

Je hebt Homey net ge-update naar v5.0? Is de Aqara app ook geupdate naar v1.2.3?
Is dat ook zichtbaar in Setting > Apps > Aqara app?

Wat is de foutmelding die je te zien krijgt?

Ja, Aqara is v 1.2.3. Die is netjes geüpdate zie ik in de Homey app.

Een foutmelding krijg ik helaas niet. Het aanmelden duurt heel lang en is niet succesvol.

Welke schakelaar moet ik kiezen voor mijn type? Dan probeer ik het morgen nogmaals en wacht ik net zo lang totdat Homey de installatie afbreekt. Want dan krijg ik vast een foutcode te zien gok ik? Ik heb de steeds zelf de installatie na ongeveer 1 minuut handmatig afgebroken namelijk.

Kun je proberen nadat je de app nog een keer handmatig te installeren vanuit de App Store:

Je moet de Aqara D1 wireless switch optie gebruiken.

Dank voor de info. App handmatig geïnstalleerd (heeft de tag Experimental) en nogmaals geprobeerd, maar helaas. De schakelaar krijg ik niet aangemeld. Ik krijg als melding (na enige minuten): Het toevoegen duurde te lang, geen apparaat gevonden.

Heb je misschien nog tips?

Alvast dank!

Nog meerdere keren geprobeerd vandaag. Ook even de batterij uit de D1 gehaald en weer teruggeplaatst, aan proberen te melden, maar helaas :-(.

Mocht je nog tips hebben @TedTolboom , dan hou ik mij aanbevolen.:wink:.

Alvast dank tot zover!

Hi allemaal, heb ook een vraagje over de Aqara D1 WXKG07LM (Dubbele draadloze wall switch)

Ik heb Homey v5 draaien en Aqara Zigbee v1.2.4 en ik zie wel de D1 tussen mijn apparaten en hij werkt ook met drukken, maar hij ziet beide knoppen als 1 knop lijkt het. Het worden dus niet twee afzonderlijke schakelaars. Zie ik iets over het hoofd of heeft iemand een idee?

Dank vast,

Peter Maarten

Ik ervaar hetzelfde probleem sinds de update naar 5.0. Beide knoppen tegelijk indrukken werk wel, maar een enkele knop triggert geen scène meer helaas (eerder wel in v4.2). Voor de rest werkt de nieuwe app top.

Even een antwoord op mijn eigen post… de schakelaar werkt wel prima kwam ik achter.

Als ik in flows zit, dan moet ik blijkbaar aankiezen dat een scene is geactiveerd ipv een knop ingedrukt.

Dan keuze 1:

  • linker knop
  • rechter knop
  • allebei

Combineren met keuze 2:

  • Pressed 1x
  • Pressed 2x
  • Held down

image

Werkt perfect zo…

2 Likes

waarschijnlijk al door velen eerder aangegeven, maar kwam er nu pas achter…

Never mind, nu ik de flows opnieuw bouw werken ze weer. Lijkt alsof de instructies anders zijn geworden.

Update: linker of rechter knop 1x indrukken, triggert bij mij nog steeds geen flow. Long press en beide knoppen tegelijk wel.