Aqara double switch D1

deze;

Precies, dat bedoel ik en ik heb het over een bedrade versie, hetzelfde als die er nu in je muur gemonteerd zit, maar dan met de mogelijkheid van Zigbee

Ivan enkele D1 schakelaar binnen hij is 57x57 mm en diagonaal 80 mm.

Ga hem met een speciaal opbouwdoosje (als Gamma of Praxis weer open zijn) inbouwen in de schuur. Daar hoeft het geen schoonheid plaatje worden.

Hoi Bob, heb je het hier over de achterkant (dus het stuk dat in de muur moet)?

Ja Ivan wil je de maat van de voorzijde ook weten?

Die had ik al Bob. Is prima zo. Is zeer groot he. Kan je hier niks mee aanvangen als je ze in een bestaand huis wil inbouwen…

Ongevraagd advies: Als je dit niet weet, raad ik je aan om van stroom af te blijven :roll_eyes:. Vraag iemand met verstand van elektro om je te helpen.

Dankjewel Kees

L = Bruin
L2 = Zwart
N = Blauw
In de bestaande situatie moet wel alle bedrading in het huis volgens de standaard aangesloten zijn. Het komt wel eens voor dat de kleuren omgewisseld worden als er een hobbyist bezig geweest is.

Ik heb een D1 wall-switch double, inbouw. Deze heb ik in de slaapkamer ingebouwd op de plaats waar eerst een enkele schakelaar zat. Ik gebruik de rechtse schakelaar voor het fysiek schakelen van het slaapkamerlicht, dus deze schakelaar is aangesloten aan de bedrading. De linker schakelaar heb ik fysiek niet aangesloten en die gebruik ik voor het smart schakelen van de bedlampen. Het pairen ging goed en er werden 2 schakelaars toegevoegd in de app, D1 links en D1 rechts.

Ik heb de onderstaande problemen:

  • Schakelaar links wordt in de app als schakelaar rechts geinitieerd en schakelaar rechts wordt als schakelaar links geinitieerd
    o werking is goed en ik kan de bedlampen smart aansturen
    . wel even dubbele flows aanmaken omdat de lampen met meerdere (wireless) schakelaars aangestuurd worden en de wall-switch weet niet of de lamp aan of uit is. De flow moet dan voor de status aan schakelen en de status uit schakelen van de schakelaar dezelfde actie uitvoeren.

  • Schakelaar rechts werk fysiek, maar ik kan hem niet via de app aansturen
    o de schakelaar rechts is automatisch in de app toegevoegd
    o in de app krijg ik een timeout bij het gebruik van schakelaar rechts

    Hieronder nog wat aanvullende informatie:

  • Bij het verwijderen van schakelaar rechts in de app, worden beide schakelaars uit de app verwijderd. (Ik neem aan dat dit goed is)
  • Bij het verwijderen van schakelaar links in de app, worden ook beide schakelaars uit de app verwijderd. (Ik neem aan dat dit goed is)
  • in de developer versie van Homey kan ik maar 1 van de 2 schakelaars vinden bij de Zigbee Nodes als lumi.switch.b2lacn02
  • in de lamp die gestuurd wordt door schakelaar rechts zit standaard GU10 Ledverlichting (niet smart)

Je hebt de schakelaar niet op zijn kop gemonteerd?

Dankjewel Joop, kijk hier heb ik iets aan, Top

Volgens mij niet, de indicatielampje zitten onder, zoals afgebeeld in de Homey-app

Ik heb vandaag een Aqara D1 Wall Switch Single (L) mogen ontvangen. Aangesloten en ingebouwd. Schakelaar werkt fysiek goed.
Met succes aangemeld op de Homey. Schakelaar werkt niet via de Homey app, tijdens het drukken gaan de blauwe lampjes aan en uit. Bij het aanzetten via de Homey app komt de melding “Timed out after 3000000 ms”.
In de developer versie van Homey kan ik de schakelaar vinden bij de Zigbee Nodes als lumi.switch.b1lacn02.
het lijkt erop dat de D1 dubbele wall-switch hetzelfde probleem heeft a;s de D1 enkele wall-switch.

Ik heb helaas precies hetzelfde met de ZIgbee node lumi.switch.b1lacn02.

Schakelaar doet het prima met de hand. Echter krijg een timed out after 3000000 ms. Iemand een idee hoe dat op te lossen.

@TedTolboom, zou jij misschien hier naar kunnen kijken?
Ewald Kuiper en ik hebben problemen met de werking van de dubbele en enkele D1 inbouwschakelaar.

Hallo,

Heb jij dit probleem inmiddels opgelost. Ik heb een zelfde probleem.

Gr Andre

Het probleem is opgelost met de laatste updates. Alles werkt nu naar behoren. Geen timeouts meer oid.