[APP][Pro] HDashboards Companion - Het Homey Dashboard

Haaaallo @Menno_van_Hout ,

ik heb me geabbonneerd. Weer een zieltje :slight_smile:
Ik heb mijn vrouw als gebruiker aan een paar boards toegevoegd. Hoe werkt dat, krijgt ze dan een uitnodiging? Voor elk board dat ik aanvink, of maar één keer?

Groetjes!

1 Like

Hey Philippe,

Haar account werkt meteen. Ze ontvangt geen email.
Veel mensen maken aparte gebruikers accounts aan voor verschillende tablets, het zou vervelend zijn als je ook zoveel echte email adressen moet hebben.

Als het goed is heb je een email en wachtwoord opgegeven, als ze de app download kan ze er meteen bij.

En hoe meer zielen hoe meer vreugde haha. Als je een gast account aanmaakt, hoef je geen “echt” email adres te maken. Het mailadres wordt namelijk niet geverifieerd. Je kunt gewoon het ingevoerde email adres met bijbehorend wachtwoord aan haar geven zodat ze in kan loggen.

1 Like

Dankjewel, @Menno_van_Hout , hehe koude credentials, geinig , die zag ik niet aankomen :slight_smile: Prima zo.

Ik heb twee volgende vragen, met je welnemen.

  1. Met enige regelmaat (elke x minuten, x is 10 zo ongeveer denk ik) kunnen de companion app en de browser geen verbinding krijgen met de dashboards. Dat duurt dan een minuut of zo.
    image
    Afhankelijk van wat je wil met je dash kun je daar mee leven. Ik maak de dashes vooral voor mijn partner en wil haar aan boord krijgen. Uiteindelijk moet het groeien tot een centrale bediening die ze ziet zitten. Als het eens in de zoveel tijd niet mogelijk is voor haar om de luiken te bedienen, loopt mijn project gevaar, vrees ik.
    Heb je er al eens van gehoord? Is het een server/API/client performance ding? Of ben je zeker dat het toch echt mijn verbinding zou moeten zijn? Is er iets dat ik kan doen om de verbinding een betere uptime te geven, denk je?
  2. Ik heb twee gelijkvormige dashboards:
    en

    Maar op de mobiel komen ze er verkeer ge-layout en verschillend uit:
    en

Het is iets HTML-lerigs denk ik (CSS Grid?). Enig idee wat? Kan ik dit fixen?

Weer bedankt voor je antwoord, bij voorbaat.
Groetjes,
Philippe

Hey Philippe,

Als je wilt kun je even contact opnemen via whatsapp (pm me dan je nummer even).

Om je vragen te beantwoorden:

Met enige regelmaat (elke x minuten, x is 10 zo ongeveer denk ik) kunnen de companion app en de browser geen verbinding krijgen met de dashboards. Dat duurt dan een minuut of zo.

Er zijn geen enkele problemen bekend aan mijn kant. De servers staan in een data center in Amsterdam met ontzettend veel cpu, ram. We hebben echt een zware overkill server. Er zijn geen enkele performance issues bekend en we zijn zelfs stabieler dan Homey cloud zelf. Meer uptime etc.
Vandaar dat we eventueel even via whatsapp kunnen sparren opzoek naar het probleem.

Ik heb twee gelijkvormige dashboards:

Het verschil zit hem in de hoeveelheid beschikbare tegels op de X as. De ene heeft 4 en de andere 5. HDashboards slaat de layout op basis van beschikbare breedte. Daar zit je verschil.
Maar: De volgende update komt met ontzettend grote verbeteringen voor dit systeem, je kan straks een max aantal kolommen opgeven (4 in dit geval) dan lopen alle apparaten gelijk. (Verwacht dit binnen 1 a max 2 weken(Deze update ligt nu bij de testers voor feedback/problemen)).

Het is iets HTML-lerigs denk ik (CSS Grid?). Enig idee wat? Kan ik dit fixen?

HDashboards is een volledige native app en maakt geen gebruik van HTML/CSS (Buiten de web kaart). De app is dan ook veel meer performend dan de website. (Website draait onder andere in WebGL). Voor android en ios draait alles native in kotlin/java en Swift.

Aaaah heeeel fijn dat je dat aanbiedt, ik PM me nummer :slight_smile:

Ik vindt het prima om het dingetje te laten liggen tot de update, dank je voor de info! En wat een fijn nieuws!

Één ding begrijp ik niet. Ik zie dezelfde layouts, 4 (horizontaal, “x-as”?) bij 6. Het enige verschil is dat “Beneden” een element minder heeft. Hoe zit dat met het verschil in beschikbare tegels in mijn layout, hoe heb ik dat veroorzaakt?

1 Like

Waow!

Dee dat wordt dynamisch berekend op basis van scherm grootte (pixels).
Maar de volgende update heeft hier dus een nieuwe feature voor om dit te stroomlijnen!

1 Like

Werkt top! Te gek man <3

1 Like

Zijn je verbindingsproblemen en de tegels op de juiste plek opgelost?

B ja, A nog niet zeker

De dashes lijken meer responsive, best wel meer zelfs. Vorige week nog “hangers” gehad op mijn telefoon, maar minder of niet op m’n pc. Vandaag dezelfde “update popup” berichten gehad op mijn telefoon dash die ik dagen geleden op mijn pc kreeg. Ik weet niet of dat een belangrijk moment was voor wat betreft de update (of dat dat gewoon een berichten service dingetje is of zo? of een staggered roll-out?). In ieder geval hoe ik het in de gaten en hou jullie op de hoogte.

Het ziet er veelbelovend uit!

1 Like

Helaas, het werkt wel sneller allemaal, maar net weer een hanger, telefoon en PC op hetzelfde moment. (edit: net weer een,10-15 mins later) Image cards die niet verschijnen in de dash (meervoudig dagelijks geherïnitialiseerd vanaf gallery app), als ik dan refresh krijg ik een niet werkend login scherm. Ook open web app vanaf de gebruikerspagina geeft een login screen dan. Duurt een minuut of zo (nooit echt getimed), dan komt het weer terug, zonder login.
@Menno_van_Hout Het zal er denk ik nog van komen dat ik je contacteer :slight_smile:

Edit2: Oh, de login werkt daadwerkelijk. Dat kan het geweest zijn. Zet de status maar weer op “misschien”. Mocht er weer iets gebeuren dan komt edit nummer 3.

Je krijgt de laatst versie via de web app pas als je de browser ververst. Wellicht is dat nog iets om te testen. Je ziet in het menu onder app info de versie staan. Is nu uit m’n hoofd 0.8.3+101

Maar fijn dat het vooralsnog goed lijkt!
Mocht dat niet zo zijn, dan kan Menno wellicht eens met een gast user meekijken.