[APP] Nibe vÀrmepumpar

Hej @KeystoneJack!
NĂ€r man skapar Flows baserat pĂ„ vĂ€rmepumpen i Homey, sĂ„ finns det events för de flesta hĂ€ndelser som Ă€r av typen “
blir större Ă€n
” respektive “
blir mindre Ă€n
”. Det Ă€r bara Ström som det finns en hĂ€ndelse av typen â€œâ€ŠĂ€ndrades”. Är det möjligt att lĂ€gga till t ex “Utomhus Ă€ndrades”, “Varmvatten top Ă€ndrades”, etc?

En dum frÄga. Jag som har en Nibe som Àr 14 Är gammal 
 kan jag fÄ appen att funka?

Vad jag vet pratar appen med Nibe myUplink. SÄ om kan anvÀnda myUplink mot din pump borde du kunna anvÀnda appen.

jag Ă€r sĂ„n nybörjare pĂ„ detta, kan inget om programmering mm, hoppas det Ă€r ok att be om hjĂ€lp. Vill att min nibe f370 skall styras att ta hĂ€nsyn till ute/innetemp, tid pĂ„ dygnet och elpris och anpassa sin vĂ€rmeproduktion efter detta men de delade flows jag hittar passar inte riktigt. bla mĂ„ste jag ha ett homey script som heter: HomeyScriptRun TStemp efter 30 sekunder
 ingen aning om hur man gör ett sĂ„nt.. gĂ„r det att göra mitt önskade flow i appen nibe vĂ€rmepumpar? (förutom tid mm) nĂ„gon som redan gjort ett o kan tĂ€nka sig dela ?

Jag fÄr ingen effekt redovisad alls. Har en S1256 och all information displayas korrekt med fÄr ingen momentan effekt eller förbrukning i Energy alls. Provat alla NIBE-appar men fastnat för denna. Kan det ha med den senaste uppdateringen av myUplink dÀr man sjÀlv kan lÀgga in max-kw (för att kunna styra effekttariffer?

Scrollade igenom hela trÄden och ser fram emot att prova, visste inte om det skulle vara vÀrt att koppla upp vÀrmepumpen dÄ jag förvÀntade mig att fÄ skriva alla script sjÀlv men Àr glad att nÄgon redan vÀgen vandrat. Tack pÄ förhand sÀger jag innan jag ens kopplat upp mig :slight_smile:

Hej,

FÄr inte upp termostaten i Tibberappen via Homeyintegrationen?

Vill prova smartstyrningen.

Finns det nÄgot tips pÄ hur jag kan fÄ till detta?

Har en Nibe F2120 och VVM320, via Myuplink.

9c315adc-952e-4326-9861-c38f0dce14c5

Mvh Henrik

Hej,
Tack för att du har engagera dig och gjort denna appen.
Jag har precis installerat appen för första gÄngen och har gjort ett flöde.
Det visar sig att bĂ„de “StĂ€ll in vĂ€rmekurva till X” och “StĂ€ll in vĂ€rmekurvans förskjutning till X” Ă€ndrar vĂ€rmekurvans förskjutning. GĂ„r det inte att enbart att Ă€ndra vĂ€rmekurva via Nibes API?
Det Àr fullt möjligt att jag missat nÄgot hur appens actions fungerar.

Tack pÄ förhand
Med vÀnlig hÀlsning, Thomas