24 kanaal zigbee relais box

Heeft iemand ervaring met deze 24 kanaals relais box
Kan de homey deze 24 relais aansturen

Ik heb net dit geweldige item op AliExpress gevonden. Bekijk het nu! €43,00 | Tuya 24 Channel Smart Wifi/Zigbee Draadloze Relay Switch Module App Rf Afstandsbediening Smart Domotication Module 12V
https://a.aliexpress.com/_ExYuLFh

Allereerst welkom op de Homey Community!

Lees de Welcome to the forum! post hier om er zeker van te zijn dat je op de hoogte bent van de forumregels.

Dit topic is verplaatst naar het Nederlandse deel van het forum, graag je aandacht voor het kiezen van de juiste categorie/taal.

Wanneer je problemen hebt met de Moderatie acties neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op via een Prive bericht.

Er zal eerst een Homey App voor geschreven moeten worden!

en er staan nogal wat tips bij de beschrijving van de verkoper:

Zigbee versie is volledig van toepassing op Tuya zigbee gateway. Andere zigbee-gateways van derden (zigbee2mqtt) kunnen mogelijk niet alle 24 kanalen bedienen vanwege problemen met de compatibiliteit van netwerkchips (er kunnen slechts 8-10 kanalen met relais worden bediend). Als het nodig is om 24 kanalen van andere zigbee-gateways te besturen, wordt het aanbevolen om een 8-kanaals relais-module aan te schaffen.

1 Like

Je kunt ook overwegen om een Tuya (en -afgeleide) zigbee hub te gaan gebruiken. Die heb je voor 10 - 20 euro, zelfs met ethernet aansluiting.
Daar werken theoretisch alle Tuya zigbee apparaten mee.
Je kunt hem dan aansturen middels de Homey Tuya cloud app, via zg. tap-to-run scenes en/of RAW commands (Tuya’s versie van MQTT achtig commando’s sturen/ontvangen).

Nadeel: communicatie van Tuya zigbee apparaten onderling is dan wel lokaal, maar de communicatie met Homey gaat via de Tuya cloud.

Bedankt Peter,
Zo tuya hub heb ik nog liggen zal een keer zo relais box bestellen en er mee gaan experimenteren

1 Like