Welke airco is geschikt voor besturing door Homey Pro?

Ik heb de Daikin 2MXM50A2V1B9 multi-split buitenunit met twee binnenunits (FTXP25N en FTXP35N) sinds drie dagen operationeel. De integratie met Homey Pro via de Daikin ONECTA app werkt goed, beide binnenunits zijn afzonderlijk te bedienen en in flows te gebruiken. De ONECTA (iOS) app van Daikin zelf gebruik ik nauwelijks, alleen voor de koppeling met Homey.

Daarnaast heb ik bijzondere flows ingesteld via deur/raamsensoren:

Flow 1 — Raam/deur gaat open terwijl airco aan

Trigger: raam of deur opent → conditie: airco is aan → start timer. Na 3 minuten nog open → pushbericht naar iedereen thuis. Na 10 minuten nog open → airco uit.

Flow 2 — Airco wordt ingeschakeld

Trigger: airco gaat aan → conditie: een van de ramen/deuren is open → zelfde flow als hierboven.

Homey App

Ik gebruik de officiële Homey app van Daikin: Daikin ONECTA | Homey

Ja, smartMair is een rotding.
Ik heb echter via [APP][Pro] Mitsubishi WF-RAC - Cooling, heating and ventilation - Apps - Homey Community Forum mijn 3 MHI’s inmiddels feilloos aan het werk.

Bereid je wel voor op enorme flows, als je net als ik, zoveel mogelijk wil koelen of verwarmen voor de kleinste dynamische kWh prijzen, en op bepaalde tijden absoluut niet wil koelen, of juist wel, bij bepaalde binnen en buitentemperaturen.

Maar je kan het zo gek maken als je zelf wil natuurlijk. Alleen de flow begin met koelen op 22 graden kan ook natuurlijk :smiley:

Edit: Ik moet nog veel herstellen in deze flow, de AC heb ik moeten resetten omdat er teveel account op waren ingelogd. Dat is nog even werk om te doen.

Die (Homey) schijnt alleen niet voor nieuwere airco’s te zijn…

En deze werkt ook via de cloud ipv local, toch?
Via de Homey app dus geen verbindingsproblemen?

Wat zijn de problemen die je met de Smart M Air app ervaart?

Mijn AC zijn van dit voorjaar en najaar '24, alle 3 met de ingebouwde WIFI module.

Vraag in het gelinkte topic verder over deze homey app, dan blijft het centraal.

De problemen zijn simpel: Lelijke ui, traag, supertraag. Maar goed, ik gebruik hem amper. Hooguit als ik terugkom van vakantie, en onderweg bedenk dat mijn airco flows nog uit staan.

Poeh, dat wordt een uitdaging! Misschien kom ik nog een keer terug bij je voor advies.

We hebben uiteindelijk gekozen voor de Daikin Stylish lucht-lucht warmtepomp, 5kW. (Je mag geen airco meer zeggen omdat ze ook kunnen verwarmen). Daikin geeft zelf aan dat hun Onecta app goed samenwerkt met de Homey (Pro). Hij wordt (pas) op 2 sept. geleverd, dus we zijn benieuwd… :laughing:

Lucht-lucht warmtepomp weet ik alles van. Zo heb ik er twee in een tweede hypotheek voor de verbouwing gekregen, als airco had dat waarschijnlijk niet gelukt :sweat_smile: