Hej! Vilka kameror (inom- och utomhus) rekommenderar ni till Homey och varför? Syftet Àr att anvÀnda dessa tillsammans med Heimdall för övervakning/larm.
Jag har Eufy och de kan trigga larm.
InstÀmmer, har Eufy bÄde inne och ute och det funkar helt OK med Homey.
Har dock ingen koll pÄ just Heimdall-delen.
Jag kör med Foscam, de har en egen app ocksÄ. Men mest kör jag dessa för att slippa molntjÀnster och att man enkelt kan lagra och titta pÄ övervakningsvideo frÄn min NAS. Jag kör med Onvif appen och via den kan man fÄ notiser. Gissar att det borde funka med Heimdall, men vet inte.
Funkar med Heimdall om man slÄr pÄ generic-motion.
Vad innebÀr generic motion?
NĂ€r rörelse upptĂ€ck skickar kameran Ă€ven en âvanligâ trigger som Homey-appar förstĂ„r.
De andra rörelse-triggrarna gÄr inte att anvÀnda i tex. Heimdall, dock förstÄr Homey dem.
Tackar.
Men för att undvika missförstÄnd, vad menar du med vanlig trigger och andra rörelsetriggar, alltsÄ vad skiljer dessa Ät?
Om du kollar hÀr Eufy Security | Homey sÄ ser du vilka trigger-kort som finns.
Exakt hur generic-alarm funkar Ă€r jag inte sĂ€ker pĂ„, men vad jag mĂ€rker Ă€r att nĂ€r du fĂ„r triggern âperson upptĂ€cktâ sĂ„ fĂ„r du Ă€ven generic-alarm-triggern.
Generic-alarm Àr en egen typ, pÄ samma sÀtt som rörelselarm frÄn rörelse-sensor, kontakt-alarm frÄn dörr-sensor, mm.
Se den som en extra trigger som kommer samtidigt som de andra frÄn kameran.