Veggmontert fjernkontroll til dimmer

Hei! Ser etter en type fjernkontroll, omtrent som Nexa sin MRYT-1805, som ser ut som en vanlig dimmer men kan kobles mot en eller flere dimmere i Homey Flows. Får ikke Nexa sin til å virke med Homey, men den er heller ikke i listen over støttede enheter.

Er det noen fine alternativer der ute? Helst en som er direkte kompatibel og ikke krever en annen hub eller noe slikt.

Ikke noen vridimmer, men Wallmote 7 burde kunne brukes. Jeg er dog litt usikker på om den er å få kjøpt her i nærheten, det kan se ut som om det er wallmote 4 som er lettest å få tak i. Kanskje 7’ern er helt ny? Jeg har ikke brukt akkurat denne selv, men andre Aeotec produkter har jeg flere av og de funker bra.

På den annen side; Om du ikke trenger en vridimmer så finnes det jo forsåvidt mange måter å styre dimmere på. Jeg antar at de fleste “batteribrytere” som man bare limer / skrur rett på veggen kan brukes til å styre dimmere.

1 Like

Denne virker uten ekstra hub.

Den virker utmerket! <3

Det eneste man må passe på her er tilsynelatende at dimmeren har en idé om hvorvidt lyset er på eller av, så begge deler må kobles til å “toggle” lyset om det også styres fra andre steder. Heldigvis har den ingenting imot å dimme lyset opp og ned ved vridning selv om den tror det er av, så alt virker!