TKB switch TZ68G

Hej,
Àr det nÄgon som anvÀnder sig av TKB TZ68G switch? Jag har ett antal och fÄr ingen att fungera.Har gjort fabriksÄterstÀllning ett antal gÄnger.AnvÀnde dem förut med en Zipato kontroller.
mvh
Tomy Pettersson

Hej.
Har du fÄtt igÄng dessa Àn?
HÄller pÄ och kikar pÄ effektmÀtning av disk/tork/tvÀtt -maskiner, och har testat andra pluggar, men som slÄr av i högre effekt-toppar. Denna var ju rÀtt billig pÄ Clas Ohlson, och verkar vara klassad för upp till 3500 W vilket borde rÀcka. Verkar finnas en app: https://apps.athom.com/app/com.tkbhome, dÀr den finns specad.
/Stefan

Hej Stefan,
tyvÀr har jag inte lyckats fÄ igÄng nÄgon av de jag har.Har lagt ner ganska mycket tid.

I appen finns de ju med sÄ jag vet inte varför der inte fungerar.

mvh

Tomy

-------- Originalmeddelande --------

Ok!
Tack för svar!
DÄ fÄr jag fundera lite, den hade ju ett bra pris, som sagt.
Ska höra mig för lite mer, sÄ fÄr vi se.
/Stefan

Ska man kanske reklamera sin Homey?? Falsk marknadsföring!?
Jag har samma problem!

Jag har gjort nÄgra fler försök men status Àr detsamma.Jag tycker faktiskt att Homey Àr lite överreklamerad.Kanske dags att lÀmna tillbaka burken.

Skaffade mig precis en Homey och jag kunde lĂ€gga till tvĂ„ TZ68G utan problem. Ena fick jag först “ta bort” frĂ„n z-wave dĂ„ den anvĂ€nts i annan kontroller innan.

Tjena

Det Ă€r inte Homey det Ă€r fel pĂ„ utan man har lagt ner uppdateringen av appen i homey. Om jag förstĂ„tt rĂ€tt för att man ruttnade pĂ„ att tillverkaren inte följer standaren för z-wave
 GĂ„r fortfarande att lĂ€gga till som generisk z-wave enhet men dĂ„ tappar man viss funktionalitet.

Jag har börjat bytta ut mot Aquara brytare istĂ€llet. Funkar utmĂ€rkt och finns utan behov för nollan. Dock Ă€r dessa betydligt större och behöver stora eldosor för att fĂ„ plats