Soving/våken statsus

Har ett lite problem som kanskje noen har en løsning på. jeg vil trigge sover/våken med en snarvei på telefonen som når den blir satt på ladding, trigger et enkelt script som endrer en ja/nei variabel. so far, so good. men kan noen foreslå en god start. dvs en når trigger for så å endre variabelen?

Du kan vel bruke en sensitiv strømmåler som laderen er plugget. Sensitiv nok til å merke forskjell på at det er en telefon tilkoblet selv om den er fulladet. Det har jeg sett blitt nevnt på forumet som en fungerende løsning, i hvert fall for trådløse ladere.

Eventuelt kan du kanskje bruke Tasker om du har Android.

Har prøvd, men de nye phonene har ikke en flat laddekurve men mer en firkantpuls slik at de trekker null i flere minutter mellom hver “laddesekvens” Altså forsøker jeg med på logikken i telefonen som sier at ladder er tilkoblet. Når ladder er tilkoblet kan jeg med “snarveier” trigge en homey flow som endrer en ja/nei variabel. I en ideel verden hadde den initielle floden startet med et “når” kort som sier at “når denne floden kjøres så endre variabel x” Dessverre finner jeg ikke et godt “Når” kort -og det er det som er spørsmålet “finnes det noen god måte å starte en slik flow på?”

En liten oppdatering; utfordingen lot seg løse med kortet i Flow som heter “Denne flow er startet”