Sensor-controle via tijdsvergelijking — werkt dit in Homey 2019?

Hallo allemaal,

Ik ben bezig met een flow in Homey (2019) om de werking en continuïteit van twee sensoren te controleren.

Doel: Ik wil nagaan of beide sensoren regelmatig blijven rapporteren. Het idee is om dit te doen door de tijd van de laatste activatie van elke sensor op te slaan, en die te vergelijken met de huidige tijd. Als het verschil te groot wordt, ( Dus een van de twee sensoren werkt niet meer ) dan zou ik een melding sturen of een actie uitvoeren.

Probleem: In Homey (2019) lijkt er geen directe manier te zijn om de huidige tijd (“Tijd Nu”) als tag te gebruiken in een flow. Ik heb geprobeerd via logica-kaarten en het tag-menu, maar “Tijd (Nu)” is niet zichtbaar of beschikbaar.

Vraag: Heeft iemand een idee om toch de huidige tijd op te slaan en te vergelijken met een eerder opgeslagen tijdstip? Of is dit pas mogelijk in latere versies van Homey of met specifieke apps?

Alle tips zijn welkom!.

Gr Arnold

Ik zou bij iedere rapportage een stopwatch van de chronograph-app (her)starten. Als deze stopwatch een bepaalde tijd overschrijd, dan een melding.

1 Like

Maybe a bit over the top here, but here’s a nice script, to run regular checks on all/certain sensors last status update:

https://community.homey.app/t/a-script-to-check-sensor-last-update/63142/25

1 Like

Hallo Peter ….Erg bedankt voor je info .. ik ga er zeker naar kijken om het te gebruiken..

Gr Arnold

1 Like

Hallo JP

Bedankt voor de info

Gr Arnold

1 Like