Rekenen met tijd

Ik weet niet in hoeverre de app zonnestanden al hulp biedt, en met Homeyscript kun je naar hartlust Javascript programmeren. Als dat een brug te ver is dan zou ik in deze richting denken:

De Chronograph - Adds precise timer, stopwatch and transition functionality to Homey app heeft functionaliteit om timers, stopwatches e.d. te gebruiken.

Omdat rekenen met tijd lastig is kun je als het donker wordt een transitie starten die b.v. elke x minuten een trigger geeft. Die kun je gebruiken om die triggers te tellen en in een variabele te zetten. Als het licht wordt stop je de transitie en kopieer je de waarde van de teller naar een andere variabele. Dan heb je daar de duur van de vorige nacht in het aantal stappen van je transitie.

Van daaruit kun je verder werken met timers, transities of andere zaken die de nachtduur gebruiken. Het rekenwerk kun je doen met Logica kaartjes. Met een β€œBereken” kaartje kun je rekenen. Zet de berekening daar volgens het voorbeeld tussen {{ en }}.

Een voorbeeldje van hoe ik de duur van de wasdroger tel:

Gecombineerd met deze flow:

Mogelijkerwijs kun je gelijk ook de transitie die telt de volgende dag gebruiken voor je toepassing, door in de transitiestappen ook andere dingen te doen bij bepaalde transitiewaarden.