Ny med Homey, strul med HUE

Hej, Àr sedan ett par veckor Àgare till en Homey och har anslutit lite olika saker hÀr hemma
Har hittills varit mycket nöjd dÄ jag kunnat koppla ihop bÄde Aqara (z-wave), Hue och Nexa och det har fungerat fint.

För ett par dagar sedan sÄ tappade Homey bort kontakten med alla mina Hue-prylar utan förvarning (kör via HUE-gateway). Jag provade att lÀgga till en av enheterna igen (en motion sensor) och dÄ dök den fyrkantiga ikonen upp igen i appen (iOS) och sen hittades alla andra HUE-prylar ocksÄ utan problem.
Det hÀnde tyvÀrr igen igÄr sÄ jag undrar om nÄgon varit ute för samma sak och om ni löste det?

Har du prĂžvet en restart af Homey?
Kunne vĂŠre den lĂžber tĂžr for hukommelse, jeg genstarter min Homey hver dag

Tack för ditt förslag Erik. Ska testa detta

Jag blir nyfiken pÄ varför du startar om din Homey varje dag. FÄr du nÄgot problem annars?

Jeg ogsÄ kjÞrer restart av homey hver natt kl 04. Det er ymse issues som gjÞr at en del apper enten slutter og virke, eller at homey ender opp med Ä bruke for mye minne.

Men, du kan legge opp en flow som gjÞr det automatisk. Burde ikke vÊre sÄnn, men det er i hvert fall en fix for mange smÄ problemer.

Ja det Ă€r synd att det ska behövas men hittade funktionen efter att lagt till “Experiments”.
En restart gjorde i alla fall att den fick tillbaka kontakten med mina HUE

Homey bruker masser minne alt efter apps, derfor startar jeg om min Homey
Undskyld, mit svenske inte er bra :blush:

Den Àr sÀkert lika bra som min danska :smile: