Namron K8 (4512714) Homey Pro (2023) Unsecure?

Denne Zwave bryteren blir lagt inn som Secure (Unauthenticated).
Alle andre (ca 40 stk) Zwave enehter legges inn som Secure (x), som da skal bety unsecure.
Får ikke assosiert K8 bryteren med noe som helst, sikker pga Secure (Unauthenticated)…
Finnes det noen måte å få lagt inn K8 som Unsecure?

Det skal ikke ha noe å si.

Har selv “en haug” med Namron Zwave brytere, deriblandt en K8 bryter. Alle bryterne er i Secure (Unauthenticated) mode og alle styreenhetene er i Secure (⨯) mode.
Har ingen problemer med å assosiere enhetene med hverandre (via homey).
Har flere enheter som er kryssprotokoll (z-wave bryter opp mot Zigbee dimmer ect…)

Kan du forklare litt nærmere hva det er du prøver å assosiere K8 bryteren med?

Går fint å gjøre jobben gjenmom Homey som du beskriver. Det har eg fått til.
Men ønsker direkte assosiasjoner mellom K8 og f.eks fibaro motor controller til en zippscreen.
Dette for å kunne styre screens hvis homey går ned av en eller annen grunn…
Slik eg forstår det må begge være zwave og på samme secure level for at de skal kunne assosieres direkte.
K8 skal fortsatt fungere mot Homey.

Da forstår jeg hva du ønsker å gjøre.
Hadde et slikt oppsett på min Fibaro Homecenter 3, men som du sikker har oppdaget så kan du ikke velge sikkerhetsnivå ved inkludering av Z-wave enheter i Homey (jeg har ikke brydd meg med å gjenskape redundans i mitt nåværende oppsett med Homey, hatt den i knapt 5 dager.)
Hvis du har sett gjennom forumet (noe jeg går ut ifra?) så var det en app i community store som het UnZ-Cure som lar deg legge inn z-wave enheter “unsecure” Står den del om den og alternative løsning, hvis du ikke allerede har lest gjennom den.