Koppelen FIBARO Smart Implant met alarm systeem

Weet iemand hoe ik een FIBARO Smart Implant moet aansluiten en confiureren. Ik wil een signaaltje uitsturen als mijn alarm ingeschakeld is of uitgeschakeld wordt. En hoe kan ik hier in mijn Homey Pro er een flow mee gestart.

ik kom er niet uit

Zo’n algemene vraag leidt tot een heel uitgebreid antwoord, dat heel veel gaat lijken op een handleiding. Nu is die er gelukkig al. Aannemende dat je die gelezen hebt, zou je dan kunnen aangeven wat je niet begrijpt van de handleiding?
Dus begin eenvoudig, sluit een voedingsbron aan op de Smart Implant en pair deze met Homey.

wat ik wil weten welke draden (waarschijnlijk in1 & 1n2) moet ik aansluiten op de potentiaalvrij contact van het inbraak systeem. ik wil dit wel goed aansluiten. zonder dat er schade onstaat aan inbraak of fibaro Smart Inplant

dat deze smart inplant spanning nodig heeft lijkt me logisch

Dat hangt er van af wat je wilt: Wil je met Homey je alarm aan- en uitzetten, of wil je juist op je Homey zien of het alarm aan- of uit staat?
In het eerste geval gebruikt je de 2 aansluitingen van OUT1 óf OUT2 en in het 2e geval gebruik je de ingang IN1 of IN2 met ground.
In de handleiding vind je toegestane spanningen van de Smart Implant. Die moet je dan even vergelijken met die van je alarmsysteem.