Kontakter til LK Fuga

Hej Claus,
Jeg har ogsĂ„ kĂžbt et par ZDB5100 fra Logic Group. Synes ogsĂ„ helt klart, at det er den pĂŠneste lĂžsning. Har dog lidt udfordringer med at kontrollere alle parametre i app’en.
Jeg har skrevet til udvikleren her pÄ dette forum, men han svarer ikke tilbage. MÄske du allerede har svar pÄ disse spÞrgsmÄl?

Hi Arturas,
Thanks for developing the app for Logic Groups ZDB5100 switch.
I have a few questions, that I hope you will answer:

  1. Will your app require an update to work on the coming firmware v5 (or the current experimental v5.0.0-r.38)?
  2. The parameters do not appear in the same order as in the official manual. It seems that the order is determined by alphanumeric sorting (1, 11, 12 
 19, 2, 20 etc.). However, with a few exceptions. Parameter 10 thus comes after parameter 24. And parameter 10 has the designation: timer value for pushbutton 2, but includes 3 options: a) enhanced LED control is disabled, 2) specifies the time in seconds 
, 3) enhanced LED control is enabled. Option 2 is perhaps the same as parameter 11 in the manual? Can you help to sort this out. And if possible make an update, so the order corresponds to the manual?
  3. When adding the ZDB5100 in Homey six units are installed: the wall socket itself, the 4 buttons and the dimmer. Under advanced settings on each device, all configuration parameters appear, cf. the manual. I assume that via advanced settings you set the basic parameters that must apply to the device, which also determines how flows work. I’m in doubt as to whether the advanced settings for each button overwrite / override the values set in the wall socket itself? Or whether these are ‘useless / unnecessary’?
  4. I want to control each button, both what happens when I press them and also the LEDs. Some of the buttons, I only want to activate the LED light as an ‘alarm’ (reacting from an external parameter/command), e.g. when my washing machine is on/off, the windows are open/closed, a heater is on/off etc. Can you point me in the right direction, which parameters to use (and/or which parameters to disable)?

Thanks in advance.

kan svare pÄ nogle af dem , har dog skrevet direkte til Logic group. :slight_smile:

  1. Ja virker pÄ V5 
 ( nedenstÄende svar er udfra v5)
  2. Fejlmeldt til Arturas,
  3. Brug advanced under hoved enheden ikke under hver knap
  4. Jeg har skrevet til dem at det er stort set umuligt at gennemskue
 Noget hénger sammen andet gþr ikke
 Lige nu bruger jeg kun standard farver
 Men du kan via et flow sétte farve via hoved kontakten


Det vigtigeste et man “erkender” at bĂ„de knappen og LED kan vĂŠre tĂŠndt og slukket
 De fleste tilfĂŠlde er de uafhĂŠngige


Anbefaler du prþver at skrive direkte til Logic Group Arturas arbejder der


Tak for hurtig respons Claus.
Jeg har ogsÄ sendt forespÞrgslen direkte til Logic Group.
Vigtigt: de er meget reponsive og jeg er ikke en utilfreds kunde.

Jeg har netop kĂžbt en batteridrevet ZBA7140, men den vil ikke installere. Har du erfaring med denne?

** PROBLEM SOLVED **
ProductID var ĂŠndret. Udvikleren Arturas har lavet et fix, nu som test, afventer Athom for release i app store.

Hey
Har i fundet ud af noget med om den kommer til og virke
Har ogsÄ i dag kÞbt en magen til og den kommer med den samme besked
Har elles snakket med logic group og de siger den skulle virke

Hermed input fra udvikleren, som virkede for mig:
Thank you for your input , yes indeed there was a problem with ZBA7140 (the productId has changed for this product during production and the Homey implementation was made before this change).

I have updated that , and published this version of our Homey app. It may take from 1 day, up to 2 weeks for Homey team to approve it , meanwhile You can get it via the following link https://homey.app/a/com.logic-group/test/ . I have tested under this build , the ZBA7140 seems to pair without problem now.

Fedt fedt

Har lige opdateret og prĂžver igen i aften

Tak for svar

ons. 18. nov. 2020 kl. 13.05 skrev Martin Rasmussen via Homey Community Forum <athom@discoursemail.com>:

1 Like

Har fÄet den lÊst ind, sÄ nu skal der bare kodes :+1::+1::+1::+1:

1 Like

Jeg bþvler med at lave et flow, der sétter kontakten, led og lyskilden til at fþlge hinanden, ved hjélp at en “virtual device”. Jeg har ikke knékket koden endnu - nogen der har det?

1 Like

Min ZBA kontakt virker fint som input, men jeg kan ikke fÄ den til at vise farver i kanpperne. Ville gerne kunne styre det sÄ den lyser lidt om natten, men kan ikke fÄ den til at skifte farver. Den lyser grÞnt nÄr man trykker pÄ knappen.
Nogen som har fÄet det til at virke? MÄske et eksempel?

Jeg har lavet et natlys flow (som test indtil videre). Under “SĂ„â€ har jeg fundet alle fire knapper og valgt “Set LED Button” 1-4. Du skal sĂŠtte RGB farvekode for hver knap. Fx. 100 100 100 (0-255 per kanal)

Can you make the color of a button, to go back to it’s previous color setting after activating a certain flow? Or do you always have to specify which color to use. (if so, maybe a logic can be used?)

Hej, jeg har ikke noget jeg kan vĂŠlge pĂ„ knappen i “sĂ„â€ delen. Er din ZB knap ogsĂ„ pĂ„ batteri, eller er den med fast 220v? Hvis din er med fast, sĂ„ tror jeg det er Ă„rsagen til jeg ikke har mulugheden.

Jeg bruger app version 1.3.1 frsa Login Group. Har du en anden?

Hej Sune,
Ja, kan se det er det der er udfordringen. Jeg har bÄde til batteri ZBA og 230V ZDB. Dog kun lige fÄet dem. NÄr det er sagt, ser det ud til det kun er ZDB, der kan sÊttes til fast lys.

Virker stadig pÄ homey. Jeg har 5 stykker og de fungerer fint.