Kan ik KaKU codes kopiëren van Homewizard naar Homey?

Sinds gisteren ben ik in het bezit van een Homey. Nu gebruik ik nog de Homewizard (HW). Ik vroeg mij af of het mogelijk is op de een of andere manier de codes voor mijn KAKU schakelaars vanuit de HW te kopiëren naar de Homey. Er is de mogelijkheid om de codes te ‘leren’ van een afstandsbediening. Ik heb die mode gebruikt en handmatig met de HW de betreffende schakelaar aangestuurd. De Homey pikt dit helaas niet op. Als dit niet werkt moet ik alle schakelaars opnieuw koppelen. Op zich geen probleem, maar sommige zitten ingebouwd in een doos. Zou dus makkelijker zijn om de code uit de HW te kunnen kopiëren.

Ja dat kan.
Gewoon de apparaten toevoegen in Homey en dan de code inleren door vanuit de Homewizard app de knop in te drukken. Op die manier hoef je niet alles opnieuw in te leren.

1 Like

Arnold,
Dank je wel, ik ga het proberen.
Groet,
Henk

Arnold,
Het werkt inderdaad. Ik denk dat ik ook gevonden heb waarom het in eerste instantie niet werkte. In de HomeWizard kun je de codes laten genereren of met de hand invoeren. Je krijgt dan codes zoals M1, M2 etc. Die kun je niet kopiëren, maar met de gegenereerde codes lukt dat dus wel. Meende ook ergens gelezen te hebben dat het systeem met die codes door KaKU niet meer ondersteund wordt.
Nogmaals dank,
Henk