Kaart Datum en Tijd: Vandaag is XDag > Morgen is XDag? + Van datum X tot datum Y

Hoi,

Ik ben bezig met e-boiler planner. Waarbij ik wil kijken of er morgen (er wordt in de ochtend gedouched) mensen binnen het gezin wel of niet aanwezig zijn.

Daarbij is het voor de personen zelf veel makkelijker aan te geven welke dagen (ochtenden) ze wensen te douchen. Dan zou ik nog weer twee tags per persoon kunnen maken. Normaal douchen doordeweeks en lang douchen ivm haren wassen bijv in het weekend.

Dan is het logisch voor de persoon aan te geven welke dag zij (in de ochtend) wat voor type douche sessie gaan doen en hierbij aan gekoppeld aantal kWh energie die nodig is voor de douche sessie.

Vanuit datum en tijd kun je alleen aangeven: Vandaag is een “Zondag” maar ik zou dan heel graag willen kiezen zonder omweg en moeilijk gedoe: Morgen is een Zondag (zondag ik vandaag met zonnestroom de boiler alvast op temperatuur kan brengen).

Mbt vakantieperiodes (ouders wel of geen kinderen) anders dan even en oneven weken die ik al gemaakt hebt ook willen aangeven: Herfstvakantie Is van datum X tot datum Y (kinderen bij hem of bij haar).

Hebben jullie andere app die beter is dan de standaard app want daar kom je niet zover mee…

Alvast dank!

Tino

Vandaag is een X Dag

Allereerst welkom op de Homey Community!

Lees de Welcome to the forum! post hier om er zeker van te zijn dat je op de hoogte bent van de forumregels.

Deze thread is verplaatst naar het Nederlandstalige deel van het forum. Als je daar problemen mee hebt, neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op.
Graag aandacht voor het plaatsen in de juiste taal/categorie.

1 Like

Dat doe je met een En logica kaartje : vandaag is het een zaterdag.

1 Like

Misschien is dit bruikbaar.

Voor voorwaarden als “en morgen is het zondag” kun je deze gebruiken, met het getal 7 (mits maandag dag 1 is):

“Morgen is zondag” is equivalent met “Vandaag is zaterdag”.

Wat betreft de herfstvakantie zou je kunnen kijken naar de IcalCalendar-app. daarmee kun je een agenda koppelen aan Homey.

mvg,

Paul

1 Like

Ah ja… Ik tuin er vol in, die zag ik dus ff niet!

1 Like

Dank allen voor het al zo snel reageren. Fijn! Ik was gisteren even druk op de Red Bull megaloop als vrijwilliger en kom er zo snel mogelijk op terug. In ieder geval zie ik een aantal nieuwe inzichten. Gr Tino

Hoi, ik heb bij de logica kaartjes gekeken en “lastige” is dat ik iets aan het maken ben voor bijvoorbeeld gescheiden ouders (doorgaans even/oneven week nr) planning.

Wanneer ik bij logica kaartjes kijk als “en” toevoegen dan niet een kaartje zie die als jou logica kaart om van zaterdag een zondag te maken. Wie weet kijk ik wat over het hoofd. De zondag van week 1moet de maandag van week 2 worden en de zondag van week 2 (even) moet dan de maandag van week 1 worden. (oneven). Alvast bedankt.

als het vandaag zaterdag is, is het morgen toch zondag?

Kijk dan eens naar IcalCalendar. Je zou dan in een google agenda het schema van beide ouders zetten. Vervolgens gebruik je Icalcalendar om de events uit te lezen en in je flows te gebruiken.

Mvg,

Paul