Is het mogelijk om homey helemaal met code te programmeren zonder folow's

Beste,

Is er een mogelijkheid dat je homey voledig zonder flows kunt programmeren,
Dus enkel en aleen met code.

Hierbij zat ik zelf aan homeyscript te denken maar dit script gaat aleen maar als het gestart wordt
door een flow.

Dus ik wil iets dat niet gestart wordt en dat de voorwaarde en de en functie en natuurlijk ook de dan functie kan in een keer.

Graag zou ik een overzichtelijke tool willen gebruiken (=alles in Ć©Ć©n script).

Met vriendeljke groeten,
Jens De Smet

Puur een vraag uit nieuwsgierigheid, maar wat is de reden dat je niet met flowā€™s wilt werken?

In theorie wel, maar Homey is daar niet op ingericht dus erg makkelijk is het niet (er is bv geen gedocumenteerde ā€œevent busā€ aanwezig waarbij je een bericht krijgt als er wijzigingen op het systeem plaatsvinden).

Wellicht dat de MQTT Hub je kan helpen, die doet al een hoop van het werk dat je nodig gaat hebben om de staat van je Homey te kunnen uitlezen en om apparaten te kunnen aansturen.

Bedankt Jan Willem Visser voor je vraag

Hier wil ik zeker een antwoord geven op je vraag.

Omdat het onoverzichtelijk is en het is niet mogelijk om 100% zelf alles te bepalen.
Als je alles in Ć©Ć©n lang script hebt is het veel overzichtelijker.

Met vriendelijke groeten,
Jens De Smet

Wat is dit voor iets de MQTT hub?

Ik zie dat dit een app is maar is dit een apparaat?

Kun je dit ook gebruiken in homeyscript of niet?

Kun je hier ook andere homeyā€™s samen laten werken zelf op andere locaties ?

Met vriendelijke groeten,
Jens De Smet

Omschrijving:

Meer info:

Met de MQTT Hub worden apparaat-veranderingen in Homey doorgegeven via MQTT, en je kunt ook opdrachten geven aan apparaten. Zo kun je een losse applicatie maken om Homey aan te sturen zonder flows.

Je kunt de app niet (echt) via Homeyscript gebruiken.