IKEA Tradfri toevoegen op andere manier

Hallo,

Ik heb best veel tradfri lampen, zowel de e27 als de Gu10 etc.
Ook ik had last met koppelen, ben er nu wel achter dat het anders moet als in de app staat.
1:) Start de tradfri app en kies de juiste lamp
2:) Klik in de app op installeren, nu komt het schermpje met je lamp en tekst van lamp uit en aan zetten
3:) Zet de lamp niet uit en aan, maar reset de lamp door 6x uit en aan te draaien, hierna geeft de lamp paar keer knipper en gaat vevolgens langzaam iets dimmen en weer wat feller branden; in deze staat bij de Homey houden.

Als je die reset doet en die lamp gaat daarna langzaam beetje dimmen en weer iets feller branden, staat hij in de leer / koppel modus, dit is een verandering bij de ikea tradfri lampen.
Alle lampen zijn bij mij op die manier gelukt.

Succes!!

2 Likes

Als je de zoekfunctie van dit forum had gebruikt dan was je er waarschijnlijk achter gekomen dat deze oplossing al meerdere keren is langs gekomen.

Maar buiten dat, het staat het ook zo in de app beschreven.
Dus ik snap niet wat hier anders aan is

Hai,

Ik reageer juist omdat veel mensen na het knipperen van de lamp, niet meteen merken dat deze toegevoegd wordt. Men denkt, ik ook, dat je na de reset de lamp 1 maal uit en weer aan moet zetten en dat is fout.
Heb zelf contact gezocht met support ikea. Het gaat om het stikje dimmen wat de lamp doet na de reset.
Verhaal van ikea is: lamp reset is 6x de aan / uit. Dan komt het 2 keer knipperen. Die 2x knipperen zegt alleen maar dat de lamp in fabrieks instelling staat, maar nog niet in de leermodus.
Dat komt automatisch na zo’n 10 sec nadat de 2x knipper is geweest je ziet dan de lamp klein beetje dimmen en weer wat feller worden. Alleen op dat moment wordt er gekoppeld.
Dus na de knippers, blijven wachten tot de leermodus en niet de lamp zoals in het begin van de instructie opnieuw uit en aan zetten.

Dat staat er letterlijk . Je moet 20 sec wachten. Doet hij het dan niet moet je hem resetten en laat vervolgens de lamp aan staan. Dus niet aan en uit zetten. Niets moeilijks aan.

De enige problemen die er zijn is met de eerste generatie 1000 lm lampen. Daar zit een software bug in waardoor je hem niet gereset krijgt op de normale manier.

Hoe reset je hem dan wel ?

Bijna als hierboven

6x uit en aan ( en niet aan en uit… )