Ik wil een simpele flow maken die het huidige uur opslaat in een nummer variabele.
Ik heb hiervoor een variabele ‘HuidigUur’ aangemaakt.
Als ik de flow bijvoorbeeld trigger om 18:34, dan moet de variabele 18 ingevuld worden.
Ik heb chat GTP om hulp gevraagd. Hiervoor zou ik de app Better Logic Library moeten gebruiken.
Ik weet echter niet welke dan kaart ik hiervoor moet gebruiken en welke formule ik moet gebruiken.
Ik probeer de dan kaart: Zet variabele naar nummer
met als functie hour(now())
Maar dat lukt niet.
Kan iemand mij helpen?
Even snel.
Het moet een tekst variabel zijn.
Die kan je later in een nummer omzetten.
time(‘hh’,Date.now()+60601000)
Om een of andere reden loopt Date.now bij mij een uur achter. Vandaar dat ik er 60x60x1000 milliseconden bij optel.
Dat levert een string op.
Ik laat nummer variabele ‘Stap’ berekenen uit string ‘Uur’
Dat gaat dadelijk met ingang van de zomertijd fout, dan moet je 2uur compenseren.
Hoeft niet als de verkeerde tijd ook naar zomertijd gaat.
Wel kijken waarom de tijd verkeerd staat.
Even het adres aanpassen.
Tandwiel → Locatie
Niet nodig. De functie levert wel de goede tijd.
Date.now() levert utc tijd … dus GMT
Dus of script time offset 2x per jaar aanpassen of een functie zoeken die de locale tijd gebruikt en met dst meegaat. (Als dat voor het resultaat gewenst is )
Dit werkt met BLL:
De berekening maakt gebruik van de standaard ‘Tijd’-tag die Homey zelf instelt. Deze houdt automatisch rekening met je huidige tijdzone en zomertijd.
De berekening werkt om de een of andere reden niet in de standaard Logische kaart voor het berekenen van een numerieke variabele.
Hoe moet ik de 1 en 2 lezen na ‘split’? De 1 is het gedeelte voor de ‘:’ en de 2 het gedeelte na de ‘:’?
(Wellicht kan ik dit gebruiken in mijn bestaande flows)
Klopt, Wim.
Het zou eigenlijk [0] voor het deel voor de ‘:’ moeten zijn, en [1] voor het deel er achter.
Maja.
Op deze wijze kun je dus gedeeltes van een string ‘splitten’.
Hallo Peter,
Dit lijkt te werken! Althans zo lijkt het nu, ik zal het de komende tijd in de gaten houden, ik heb even elk uur een berichtje naar mezelf laten sturen met de variabele erin. Thanks voor je hulp! Precies wat ik wil.
Ik heb overigens alleen je 2e als kaart gebruikt.
Klopt helemaal.
Voortaan gewoon in UTC / GMT gaan rekenen, hoef je het nooit meer aan te passen.