Homey v5 naar 4.20 rol back met backup

Hallo

Uiteraard heb ik de zoekfunctie gebruikt en is het me gelukt om de rolback te doen.
Maar nu kan ik dus geen backup meer kiezen aangezien deze op 4.20 ouder is dan 7 dagen.
Is het mogelijk om toch naar 4.20 terug te gaan en de instellingen oftewel de backup terug te zetten? En zo ja hoe?

Als je geen backup (meer) hebt van 4.2 is het niet mogelijk om weer een backup terug te zetten na een factory reset van v5 backup versie.
Er is gewoon teveel veranderd om daar alleen al aan te denken.

1 Like

Dank je voor de bevestiging, ik was er al bang voor maar meende tegelijkertijd dat ik in het Engelstalige deel gelezen had dat het iemand gelukt was. Maar die had waarschijnlijk een oude backup.

Het is niet anders dan modderen we maar even door met.v5

In dit topic toch heel veel positieve geluiden gelezen, dus een algemeen probleem is het niet, zou er dan toch iets bij jouw persoonlijke Homey aan de hand zijn? Probeer voor elk probleem eens zoveel mogelijk uit te schakelen en zo elk probleem stuk voor stuk aan te pakken.

Ben ik niet met je eens, het zijn puur adressen van apparaten en flows wat hij terug hoeft te zetten.

Er zou sowiezo een optie moeten zijn om je backups zelf op te kunnen slaan in je eigen omgeving en/of flows moet kunnen importeren en exporteren.

Dan probeer jij maar eens een v5 zigbee app te draaien op een v4.2 Homey, en anderzom, gaat je niet lukken.

Ook met SDKv3 die nu op v5 draait, ipv de SDKv2 van ervoor die apparaten anders kunnen aansturen

Klopt maar ik heb geen zigbee, alles z-wave. Maar daar heb je gelijk in zigbee is een stuk verbeterd met v5

Er is ook een community backup app, je zou is kunnen kijken of die het wel kan.
Community Backup & Restore for Homey v2 and Up!

Ik ben heel de avond bezig geweest met 4.20 erop te zetten en het is nu eindelijk gelukt.

Dus ik ga het zeker proberen met de community tool kijken of het goed gaat, en anders gaan we maar weer even updaten en heb ik een goede les geleerd.

Blijven back-ups maar 7 dagen bewaard? En daar betaal je dan een euro per maand voor?
Op zich wel nuttige info voor de stap naar v5 als die straks klaar is. Op zich wel fijn idee dat je bij problemen terug kunt. Ook na 7 dagen.

Een export van je Flows zou inderdaad standaard functionaliteit moeten zijn. Maar ja dan is het verdienmodel voor de abonnementen weg…

Let wel op met deze gedachte, als Homey v5 in stable zit, dan kan je niet meer terug naar 4.2!
De “roll back” gaat alleen naar de laatste stabiele Homey versie.

Dat is goed om te weten… dan eerst maar even de reacties in de eerste weken afwachten!

Vast ook goed om te weten, in een Duits topic lees ik het dat Homey langzaam begint met het uitrollen van een Stable release van 5.0, dus óf je moet snel naar 4.2 en daar blijven zitten, of het is verloren moeite omdat 5.0 er nu echt aankomt:
Homey 5.0 wird ausgerollt

1 Like

Nee, de laatste 7 back-ups blijven bewaard. Maar als je dus automatische iedere dag een back-up maakt heb je wel gelijk natuurlijk.

Snap ook niet waarom dat zo is. Ik zou willen dat de dagelijkse back-up word overschreven, maar dat de andere back-up blijven bestaan.

Inmiddels v5 stable erop, en dan gaan we weer zien hoe het loopt.
Was vannacht terug naar 4.20 en geprobeerd de backup terug te zetten met de community tool maar het was niet gelukt.

Op naar v6 :laughing: