Homey och Google Home

Har haft problem att länka Homeyn med Google Home. Har kört med engelska GH/GA men den faller hela tiden ifrån dvs jag kan inte säga “Hey Google tell Homey…” för den är inte länkad - via GA kan jag sedan länka om men den faller ifrån alldeles för ofta.

Nu när (äntligen) Google Home, och sedan tidigare, Google Assistant, kommer på svenska innebär det någon skillnad med länkningen, någon som vet?

1 Like

Det finns en jättetråd om det på gamla forumet, du måste byta språk till engleska på mobilen sedan länka, kort o gott det är inte bärt det, jag satt hela dagen igår med det och mitt tips är att vänta på en bättre lösning.

Tack
Har kört precis på beskrivet sätt (med engelsk/amerikansk inställning). Problemet nu är ju att Google Home pratar Svenska och då får jag inte möjlighet att linka Google Home med Homey, eller tänker jag fel?
Peter

Jag kom inte längre än att Google home sade att den inte hittade en homey fast den var länkad, vilken soppa.

Nu har jag utan problem lyckats länka min homey på denna adress.

https://assistant.google.com/services/a/uid/000000540d2e807f?hl=en-GB

men inte lyckats få homey att göra något än.

Språket på din GH är svenska?

Hoppas att man snart ger Homey svenska stöd för Google Home. Just nu så kör jag dubbelspråk emot Homey. Lite irriterande med mixen av svenska och engelska. Fungerar men ja inte direkt användar vänligt

Min känsla är att det är långt borta. Tror att jag kommer köra ”pratversionen” via GA/GH genom Googles eget gränssnitt. Kör nu IKEA trådfri så mycket det går, däremot timers är klockrent med Homey.

Helt sant. Jag kör lite blandat mellan Ikea och Hue rakt på Homey. Tänkte modda Homeyn med externa Antenner. Kan bli ett mindre skoj projekt att roa sig med. Det går ju pckså iof att köra IFTTT spåret för att få svenska men det är inge vidare praktiskt. Som sagt får väll hoppas på att när dom är färdiga med 2.0 att det kommer lite språkstöd.

// Ted

Är väl det det handlar om. Hur ofta IFTTT vill man ha? För egen del känns timerfunktionen viktigast. Sedan är det ju en pervers njutning när man får till IFTTT på rätt sätt.

Homey now works with Google Assistant

Jag vill kunna koppla min Homey till Google Home så att jag kan hantera saker som annars inte går att hantera via Google Home men har inte lyckats - det står på mitt Google konto att mitt Homey konto har kopplats men jag ser inte Homey som en kopplad Service i Google Home och enheterna är inte tillgängliga. Jag har försökt med allt - någon tips att lösa detta?

Jag antar att du kollat här?

Måste homey ha svens språk för att fungera med svensk Google home enhet?
Har alla enheter när jag loggar in på Google home, men inga omando fungerar.
Vad jag än säger så säger den att den kan tyvär inte hjälpa mig.
Övriga kommando till Google fungerar men ej dem som har med homey att göra.
Det fungerade i nån dag i början när jag köpte Google home men helt plötsligt slutade det att fungera.
Enheterna är sammankopplade för kan styra alla saker direkt i home appen på mobilen.
Det har fungerat i början för några veckor sedan.
Då talade jag svenska “ok Google” “släck ljuset i hallen”
Någon som har idé vad kan ha hänt?
Har uppdaterat homey till senaste med svensk språk, dock kör jag fortfarande engelska i homey.

Japp-jag lyckas inte. Den faller på nåt sätt på sista delen av processen. Kan någon med mer erfarenhet hjälpa mig lösa detta? Har det bara funkat för er som det visas i Athoms film? Jag vill kunna kontrollera i Google Assistant de enheterna som stöds inte direkt

När det slutar svara för mig så brukar jag säga till Google Home, “Synka enheter”. Då har det hoppat igång igen.

"Synca enheter " funkar inte heller. Den söger som vanligt att den kan inte hjälpa mig med detta pch den lär sig saker varje dag.
Misstänker att Google Home får söka sig ett annat hem snart :blush:

Hej, sitter med problemet att när jag uppdaterar rum och liknande i Homey så skapas inte de rum med enheterna i Google Home?
Jag kan inte se mina sensorer, ska inte zoner uppdateras i Google Home om det skapats nya i Homey?
Har kört “synk devices”

Tror inte det finns någon sådan koppling mellan Homey och Google Home. Tycker alltid jag fått skapa rum i Google Home och manuellt flytta runt enheter dit där de hör hemma. En finess med det är att jag kan flytta enheter jag inte vill ha synliga i Google Home till ett annat “hem”.
Men helt nya enheter borde initialt hamna under “Länkat till dig” eller “Övriga enheter” i Google Home, gör de inte det?