Google Home pÄ svenska till Athom Homey

Hej,

Jag funderar pÄ att införskaffa mig Homey dÄ jag har mÄnga olika system som skulle kunna kopplas ihop till ett och samma via Homey. Min frÄga Àr dock, ifall jag ger röstkommandon pÄ svenska till min Google Home, kommer den koda om detta dÄ sÄ att Homey förstÄr? Antar att det inte borde vara nÄgra problem men man vet aldrig eftersom Homey inte finns pÄ svenska Ànnu.

Mvh Rasmus

Hej,

Funkar tyvÀrr inte pÄ svenska Àn.

Hej,

Tack för svar. DÄ Àr inte Homey ett alternativ först det fungerar pÄ svenska via antingen Siri eller Google Assistent.

Funkar fint pÄ svenska med Siri om du installerar homekit/homeykit appen pÄ homey.

1 Like

Funkar det Àven med google dÄ?

Nej, det finns inget sÀtt att fÄ svensk styrning av Homey via Google i dagslÀget, det Àr Athom som behöver lÀgga till det stödet.

Att det gÄr via Siri och Homekit kopplingen i Homey Àr en helt separat lösning och har ingen koppling till Google.

Hej

Är detta löst nu ? att man kan prata svenska till Google home och fĂ„ Homey att utföra som att tĂ€nda en lampa.

Ja, det fungerar bra nu. T.ex. OK Google, tÀnd i köket.

Tackar, funderar pÄ att byta ut min HC2

Förresten gÄr det att vÀlja svenska pÄ menyer som i HC2 eller Àr det Engelska som gÀller.

SprÄkstöd för svenska Àr Ànnu INTE tillgÀngligt.

Nu Àr jag inte me. Inget svensk sprÄkstöd, men det gÄr prata med den pÄ svenska?

@NalleN, du kan prata med Google Home pĂ„ svenska men Homey har inget stöd för svenska. Det betyder att du t.ex. inte ser menyer osv i homey appen pĂ„ svenska men att du Ă€ndĂ„ kan sĂ€ga “OK Google, tĂ€nd i hallen”