Friend HAN port leser - henger

Har en EMI Norwegian HAN fra Frient som leser av strømmen. Denne «henger» seg fra tid til annen. Se bilde. Må ta den ut av han porten og koble til igjen. Da virker den igjen med en gang. Noen tips til hva som kan være feil?

Skjønner ikke problemet med bildet. Er det klokkestemplingen for komprimeringen av grafen, til Homey appen som er problemet? Du brukte 1003W klokken 09:55 og bruker nå 533W Kl 10:00.

Der den indikerer en periode med helt jevn bruk stemmer ikke. Det er ikke kontakt med HAN modulen. Napper ut pluggen i sikringsskapet og setter den inn igjen. Så virker den normalt igjen. Det er problemet. :thinking:

Kanskje ZigBee nettet ditt hadde hatt godt av flere repeatere mellom HUB og Frient HAN-sensor.

Jeg har samme problem, ble det funnet noen løsning?

Har utvidet nettverket med zigbee enheter. Da er det stabilt her i hvert fall. Eneste grunn til at jeg nå må resette den er når Homey enheten oppdaterer eller resetter seg.

Så den har egentlig vært stabil siden februar? Den kan med andre ord anbefales? Eller er noen andre kjent som stabile med Homey?

Jeg bruker Tibber pulse. Den har gått uten problemer i ca 3 år nå.

Takk for innspill. Den er en helt vanlig device og er ikke avhengig av noen tjeneste fra Tibber?

Jeg har Tibber abonnement også. Sånn jeg har oppfattet det, kan Tibber Pulse brukes også uten abonnement, men du må ha Tibber-appen på en telefon.

1 Like

Den har vært stabil siden februar ja. Kan dette ut ved oppdateringer er vel det eneste. Men da går det raskt å koble den til igjen. Vil si den fungerer like godt som tibber sin. Opplevde at den ikke alltid var stabil.

1 Like

Det kan se ut som om den går på Wifi og tilbyr et lokalt API som Homey kan bruke, det bør jo eliminere Zigbee-spesifikke problemer ja (og innføre wifi-spesifikke isteden :face_with_hand_over_mouth:)

Det ser ut til at den kobler seg ut her ved oppdatering og restart av Homey, ja. Det er jo også litt irriterende å koble den på igjen hele tiden. Fungerte feilfritt i ca. 6 mnd før den begynte å koble seg ut nå i månedsskifte oktober/november. Mistenker at det kan være etter oppdatering til v2.5.0 av Frient, eller etter en oppdatering av Homey.

Håper det kommer en løsning på dette etterhvert.