Fibaro dimmer bij wakker worden

Hallo allemaal! Ik ben sinds vanmiddag (na een middag druk knutselen met schakelaars, draden en bypasses :wink:) in bezit van een Fibaro Dimmer 2, waarmee ik mijn lamp in de slaapkamer aanstuur.

De tuimelschakelaar zet de lamp direct naar 100%, wel zo makkelijk als ik de kamer in kom lopen. Nu wil ik via iOS automatiseringen een flow laten starten wanneer mijn wekker gaat. Mijn flow ziet er nu als volgt uit:

Als de flow wordt gestart
EN ik thuis ben
EN de lamp uit staat
DAN Dim naar 50%

Nu werkt dit technisch gezien goed. Echter, zou ik graag willen dat gedurende 10 seconden een fade naar 50% is, zodat ik rustig wakker kan worden. Heeft iemand enig idee of dit een optie is, alleen voor deze flow?

Zelf heb ik al bedacht dat dit met de [Dim naar] zou kunnen met een vertraging (10 keer 5% verder), maar is hier al een mooiere oplossing voor?

Alvast bedankt!

Heb je deze kaartjes al geprobeerd? Op Fibaro App voor Homey | Homey

Yes, helaas zonder resultaat. De transitie schijnt iets met de schakelaar te doen, dit was inderdaad ook mijn eigen idee. De verander helderheid kaart werkt alleen wanneer de lamp al aan staat (en gaat ook direct van X naar Y).

Klik eens op de ā€œiā€-tjes die bij de kaart staat. Daar wordt gesproken over een transitieduur. Maak anders even een schermafdruk van beide kaarten zoals je ze gebruikt hebt.

Volgens de handleiding zit er zelfs een soft start op, dus moet het kunnen.

En anders de app ā€œTransitionsā€ gebruiken.