En app för "all" lokal trafik

Jag och Claude har haft ett litet samarbete för att bygga den hÀr lilla appen.

Den anvĂ€nder data frĂ„n Transportstyrelsen’s API:er och visa all trafik som rapporterar in dĂ€r.
Jag har inte testat allt men det verkar fungera med bussar och pendeltÄg iaf.
SÄ testa gÀrna och nÀr ni hittar nÄgot konstigt sÄ sÀg till sÄ ska vi se vad vi kan göra Ät det.

Readme för hur du skaffar en API nyckel.

DessvÀrre mÄste man skaffa en sjÀlv istÀllet för att jag lÀgger in en i koden dÄ Trafiklab har begrÀnsningar pÄ requests per dag.

Hej @Thyg0d!

Verkar vara en anvÀndbar applikation :blush:.

Det stÄr i dokumentationen under Gotchas & tips att det rekommenderas att stÀnga av Monitoring frÄn ett Flow nÀr det inte behövs. Hittar dock inget sÄdant flödeskort. Har jag missat nÄgot?

Installerat och den verkar fungera helt ordning, snyggt!

En undran bara, eller kanske tvÄ. En widget hade varit snyggt, dÀr man förslagsvis kan visa övervakade linjer eller hÄllplatser. Nu har jag lagt till hÄllplatser som sensorer i appen, jag antar att det Àr sÄ det Àr tÀnkt?

Och, idag verkar den bevaka linjer i realtid. Ofta som en buss blivit försenad eller uteblivit, och dĂ„ presenteras nĂ€sta buss lite konstigt med ett “plus” och uppskattad försenad tid. GĂ„r det istĂ€llet att presentera tiderna statiskt, dvs den tid som busstabellen anger att nĂ€sta buss ska gĂ„?

Om en hÄllplats har avgÄngar Ät olika hÄll. SÄsom t ex en tunnebanestation, dÀr du vill veta nÀr nÀsta tÄg gÄr norrut, men ocksÄ nÀr nÀsta tÄg gÄr söderut, sÄ har jag inte hittat ett sÀtt att lösa det. Det gÄr ju t ex inte att lÀgga till en hÄllplats 2 gÄnger. Man skulle vilja ha en hÄllplats/devicer med ett filter för avgÄngar norrut och en till device med samma hÄllplats med avgÄngar söderut.

Meningen med plusset Àr för att du ska veta vilken som Àr sen.

Widget har jag inte kollat pÄ Àn.. Ska kolla vad jag kan göra Ät det!

Hmmm det har jag nog inte tÀnkt pÄ som ett scenario men det Àr ju logiskt..

Ska försöka fÄ tid i veckan att kolla pÄ bÄda förslagen.

Tack!